عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۲۹۸
تاریخ انتشار : ۱۸ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۸
عیادت پیشکسوتان قرآنی از «سیدجلال متقی موسوی»
«سیدجلال متقی موسوی» مؤسس مکتب قرآن و عترت است. او که حدود یک قرن پای رحل قرآن زانو زده و اکنون در بستر بیماری است به فعالان قرآنی توصیه می‌کند: «اگر سعادت را در دنیا و آخرت می‌خواهید، قرآن بخوانید و فقط برای رضای خدا کار کنید»
عقیق:جمعی از اساتید و پیشکسوتان قرآن کریم به دیدار «سید جلال متقی موسوی» یکی از معلمان پیشکسوت قرآن کریم که نزدیک به یک قرن پای رحل قرآن زانو زده و از تابستان سال جاری به دلیل سکته نیمی از بدنش بی‌حس شده است، رفتند.
در این دیداری افرادی همچون «سید محسن موسوی‌بلده»، «محمدرضا پورزرگری»، «منصور قصری‌زاده»، «محمد ثابتی»، «سید مهدی محمودی» حضور داشتند.


بر همین اساس «محمدرضا پورزرگری» قاری بین‌المللی قرآن کریم که در این دیدار حضور داشته است با اشاره به فعالیت‌های قرآنی «متقی موسوی» معلم پیشکسوت قرآن کریم اظهار داشت: من از دوران کودکی به دلیل اینکه منزل ما نزدیک منزل ایشان در خیابان ایران بود با استاد متقی آشنا شدم اما به خاطر اینکه در دارالتحفیظ به یادگیری قرآن می‌پرداختم نتوانستم در کلاس‌های ایشان شرکت کنم.
وی با بیان اینکه این استاد پیشکسوت قرآن کریم همواره به تدریس آیات وحی می‌پرداخت، افزود: آقای متفی‌موسوی مؤسس مکتب قرآن و عترت هستند که در منزل خود به صورت خودجوش و بدون وابستگی به سازمان و ارگانی اقدام به برگزاری جلسات قرآنی می‌کرد به طوری که در 12 جلسه روخوانی قرآن را به افراد آموزش می‌داد.

شعار استاد متقی در کلاس‌ها آموزش آسان قرآن بود
پورزرگری با بیان اینکه شعار استاد متقی‌موسوی در کلاس‌ها آموزش آسان قرآن کریم بود، گفت: ایشان همواره تأکید داشتند که باید از روش‌های ساده برای آموزش قرآن استفاده کرد همانطور که خداوند در قرآن فرموده است: «وَلَقَدْ یَسَّرْنَا الْقُرْآنَ لِلذِّکْرِ فَهَلْ مِن مُّدَّکِرٍ؛ و قطعا قرآن را براى پندآموزى آسان کرده‏ایم پس آیا پندگیرنده‏اى هست». (قمر/ 22)
وی با اشاره به اینکه در برخی کلاس‌های درس این استاد پیشکسوت قرآن کریم بیش از یک‌هزار و 500 نفر شرکت می‌کردند به توصیه‌های استاد متقی ‌موسوی در دیدار شب گذشته جمعی از قاریان و حافظان قرآن اشاره کرد و گفت: استاد در تمامی لحظات به جلب رضای خدا تأکید می‌کردند و می‌گفتند: «فقط برای خدا و رضای الهی کار کنید و احترام به یکدیگر را فراموش نکنید».



این قاری بین‌المللی قرآن کریم با بیان اینکه زندگی استاد سرشار از عشق و سادگی است، تصریح کرد: ایشان عمرش را پای رحل قرآن گذرانده و از هیچ کوششی برای پیشرفت افراد دریغ نکرده است و در دوران زندگی همواره به رضای خدا توجه داشته بنابراین چنین فردی در سنین پیری آرامش خاصی دارد که ما این آرامش را با همه وجود درک کردیم.
وی افزود: کسی که با معرفت و اخلاق قرآنی زندگی کرده و به خاطر رضای خدا معارف اسلامی و قرآنی را به افراد آموزش می‌داده است اکنون در سنین پیری با آرامش روحی زندگی را سپری می‌کند و هر لحظه آماده و مشتاق لقای الهی است همانطور که خداوند نیز فرموده است: «یَا أَیَّتُهَا النَّفْسُ الْمُطْمَئِنَّةُ * ارْجِعِی إِلَى رَبِّکِ رَاضِیَةً مَّرْضِیَّةً؛ ای نفش مطمئنه! خشنود و خداپسند به سوى پروردگارت بازگرد». (فجر/ 27 و 28)
استاد «متقی‌موسوی» را بشناسیم
«سید جلال متقی موسوی» استاد پیشکسوت قرآن کریم متولد اقلید استان فارس است که حدود 95 سال سن دارد.
وی از دوران کودکی به واسطه مادرش با قرآن انس می‌گیرد و قدم در مسیر تعلیم و تعلم این کتاب آسمانی می‌گذارد. وی کودکی را در فضایی معنوی و در کنار پنج یتیمی که خانواده برای رضای خدا آنها را بزرگ می‌کردند، می‌گذراند.
استاد متقی‌موسوی به واسطه انس با قرآن کریم به قدری در فعالیت‌های قرآنی تبحر می‌یابد که از دوران نوجوانی آموزش قرآن را آغاز و پس از آن در سال 1318 مکتب قرآن و عترت را در منزل خود تأسیس می‌کند.
این استاد قرآن کریم شاگردان بسیاری داشته است. وی در 12 جلسه نیم ساعته کل قرآن کریم را به خداجویان و علاقه‌مندان آموزش می‌داد و جلسات قرآن ایشان همواره مورد استقبال جوانان و نوجوان قرار داشت به طوری که می‌توان گفت در عمر با برکت خود بیش از 500 هزار قرآن‌آموز تربیت کرده است.
متقی‌موسوی همواره به قرآن‌آموزان توصیه می‌کند: «اگر از خدا سعادت خود و خانواده‌ را در دنیا و آخرت می‌خواهید، قرآن بخوانید. قرآن مجید قفل دل‌ها را باز می‌کند و امکان دستیابی به کمال، سعادت و حقیقت را برای انسان مهیا می‌سازد».
از خداوند متعال شفای عاجل همه بیماران به ویژه استاد «سید جلال متقی‌موسی» را از خداوند منان خواستار است.



منبع:فارس
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین