عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۶۹
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۶:۰۷
مدیرکل تبلیغات اسلامی بوشهر گفت: با حضور در مساجد می‌توان معارف دینی خود را افزایش داده و با مبانی دین آشنا شویم.
عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین عبدالرضا سروستانی با بیان این‌که «یکی از موضوعاتی که دین اسلام به آن اهمیت داده و برای توسعه دین بر آن تأکید زیادی شده است، حضور در مساجد است» اظهار کرد: در دین مبین اسلام برای حضور در مسجد فواید بسیار زیادی ذکر شده است و پیامبر (ص) پس از رسیدن به مقام ولایت اولین پایگاهی که تأسیس کرد مسجد بود
وی تصریح کرد: بر اساس احادیث مساجد بیوت خداوند هستند، بنابراین یکی از فواید حضور در مساجد ارتباط با خداوند و سجده به ذات باری تعالی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر خاطرنشان کرد: به واسطه حضور در مسجد می‌توانیم با معارف دینی آشنا شده و مبانی دینی خود را تقویت کنیم. انسان با حضور در مسجد با برادران دینی خود به گفت‌وگو می‌نشیند و سالمترین دوستان را می‌توان در محیط مسجد یافت.
سروستانی افزود:‌ بهترین نشست و برخاست‌ها در مسجد صورت می‌گیرد و معارفی را می‌آموزیم که به درد دنیا و آخرتمان می‌خورد. مساجد از نظر اجتماعی دارای یک نقطه اتصال هستند و برای مومنین و مسلمین بهترین ارتباطات به وجود می‌آید.
وی گفت: حضور هر روزه در مسجد باعث می‌شود که آداب اجتماعی و زمان عبادت انسان افزایش پیدا کند و می‌توان با حضور در این مکان مقدس در مسیری قرار گرفت که مورد رضای الهی است.
مدیر کل تبلیغات اسلامی بوشهر همچنین افزود: همواره ناب‌ترین چهره‌های اسلامی در مساجد حضور می‌یابد و کنار آنها بودن باعث می‌شود که بر روح انسان تأثیر مثبتی گذاشته شود. آموزش‌هایی که در مساجد می‌بینیم مثل انس با قرآن و تلاوت آن و بیان احکام شرعی می‌تواند آگاهی و بصیرت ما را نسبت به معارف دینی افزایش دهد.
سروستانی افزود:‌ حضور دسته جمعی مومنین در مسجد برای عبادت آثار بسیار زیادی را برای جامعه به همراه دارد. در روایات اسلامی وارد شده که یکی از شرایط اجابت دعا حضور دسته جمعی در مکان‌های مقدس است و جمع مومنین در مساجد نیز که مکان مقدسی است باعث می‌شود دعای انسان زودتر به اجابت برسد.
وی در پایان گفت: رسول اکرم (ص)در مورد رفتن به مسجد و اقامه نماز اول وقت می‌فرمایند این عمل باعث می‌شود انسان به بالاترین درجات معنوی برسد.


منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین