عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۶۵
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
اعزام بيش از۷۵۰ هزار ايراني به عتبات، حذف عوارض خروج از كشور از زائران هوايي، استقرار پزشكان داوطلب در حرم عباسي، نظارت بر روند اعزام زائران در مرز چزابه، استقرار موكب‌هاي ايراني در مسير نجف ـ كربلا و بدرقه‌ زائران حسيني از ميدان امام حسين تهران از جمله اخبار كوتاه از كنگره عظيم اربعين حسيني است.
عقیق:تردد زوار اربعين از مرزهاي زميني به ۷۵۰ هزار نفر رسيد
سردار «حسين اشتري» جانشين فرمانده نيروي انتظامي از افزايش تردد زوار اربعين حسيني در مرزهاي غربي كشور به ۷۵۰ هزار نفر خبر داد و اظهار داشت: اين تعداد زوار از مرزهاي مهران، چزابه و شلمچه به عتبات عاليات كشور عراق عزيمت كرده اند.
وي پيش بيني كرد با نزديك شدن به اربعين حسيني شمار تردد در مرزهاي تعيين شده افزايش قابل توجهي يابد.
با وسايل نقليه عمومي به مرزها برويد
مراد ناصري فرماندار شهرستان مهران اعلام كرد: زائران در ايام اربعين كه از اين مرز قصد رفتن به عتبات عاليات دارند اين است كه از وسايل نقليه عمومي استفاده كنند چراكه اين شهر فضاي لازم براي پارك اتومبيل‌هاي شخصي را ندارد و هم اكنون بيشتر وسايل نقليه در خانه‌هاي مردم نگهداري مي‌شود و ظرفيت شهر تقريبا تكميل شده است.
عوارض خروج از كشور براي زائران هوايي حذف نشده است
محسن نظافتي مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت اعلام كرد: هم اكنون از هر سه مرز مهران، چزابه و شلمچه زائران وارد كشور عراق مي‌شوند و با توجه به حذف ويزا براي زائران روند عبور راهپيمايان تسريع پيدا كرده است و از ازدحام در مرزها تا حدودي كاسته شده است.
مديركل عتبات عاليات سازمان حج و زيارت در خصوص حذف عوارض خروج از كشور گفت: ويزا براي زائران هوايي نيز لغو شده است اما عوارض خروج از كشور براي زائران هوايي همچنان وجود دارد.
استقرار پزشكان داوطلب ايراني در حرم حضرت عباس (ع)
وليد دنده بر: تيم پزشكي ۱۴ نفره به صورت كاملا عملياتي در قالب دو گروه، در داخل حرم حضرت ابوالفضل العباس (ع) و مهمانسراي آن حضرت مستقر مي‌شوند و خدمات درماني لازم را به زائران حرمين مطهر حضرت سيدالشهدا (ع) و حضرت ابوالفضل العباس (ع) ارائه خواهند داد.
نظارت بر روند اعزام زائران در مرز چزابه
حجت‌الاسلام حسن‌زاده، نماينده بعثه مقام معظم رهبري در خوزستان و حجت‌الاسلام ساري‌اصل امام جمعه دشت‌آزادگان شامگاه گذشته با حضور در مرز چزابه، بر روند عبور و خدمات‌رساني به زائران نظارت كردند.
چزابه ميزبان زائران ايراني
هم اكنون، تردد زائران ايراني به عتبات از سه نقطه مرزي كشور امكان پذير است كه ۲ نقطه مرزي آن در خوزستان است.
پايانه چزابه يكي از ۲ نقطه مرزي خوزستان از روز اول آذر براي تردد زائران باز شد و در ۲ هفته گذشته بيش از ۱۵۰ هزار زائر از اين مسير به‌سمت عتبات عاليات مشرف شدند.
چند موكب در كربلا از زائران پذيرايي مي‌كند؟
«مازن الوزني» مسئول ساماندهي موكب‌ها در آستان مقدس حسيني تاكيد كرد كه بيش از شش هزار و هفتصد موكب حسيني پذيراي راهپيمايان كربلا هستند. اين مراكز استراحت و پذيرايي از زائران حسيني از بيست و هفتم ماه محرم آغاز به كار كرده اند.
بدرقه زائران حسيني از ميدان امام حسين تهران
حجت‌الاسلام ميثم امرودي، معاون امور اجتماعي و فرهنگي شهردار تهران گفت: از جمعه تا يكشنبه بدرقه راهيان زائران كربلا در ميدان امام حسين (ع) برگزار مي‌شود و شهروندان تهراني مي‌توانند در ساعت ۱۰صبح هر يك از روز‌هاي عنوان شده با حضور در ميدان امام حسين (ع) در بدرقه كاروان‌هاي اعزام به كربلا كه از شهرهاي مختلف كشور از تهران عبور مي‌كنند، شركت كنند.
نرم‌افزار تلفن همراه «جاذبه حسيني» ويژه پياده‌روي اربعين
در آستانه فرارسيدن سالروز اربعين حسيني، نرم‌‌افزار تلفن همراه (Android) «جاذبه حسيني» جهت استفاده‌ي زائراني كه با پاي پياده عازم كربلاي معلي هستند، تهيه و منتشر شد.
شمار زائران ايراني در اربعين حسيني دو برابر مي‌شود
مسؤولان عراقي اعلام كردند كه گذرگاه مرزي شلمچه، امسال، پذيراي بيش از ۴۰۰ هزار زائر از جمهوري اسلامي ايران خواهد بود كه براي شركت در مراسم اربعين حسيني (ع) وارد عراق مي‌شوند.
اعزام بيش از ۳۰۰۰ نيروي خدمات شهري به كربلا
مجتبي عبدالهي معاون خدمات شهري شهرداري تهران، چگونگي فعاليت نيروهاي خدمات شهري در ايام اربعين در كربلا را تشريح كرد.
وي در خصوص اعزام نيروهاي خدمات شهري به كربلا بيان كرد: در مراسمي كه در روزهاي چهارشنبه، پنجشنبه و جمعه در بوستان ولايت برگزار شد، در مرحله اول ۱۳۲۰ نفر با ۳۰ دستگاه اتوبوس، در مرحله دوم ۱۴۵۰ نفر با ۳۳ دستگاه اتوبوس و در مرحله سوم ۵۰۰ نفر با ۱۴ دستگاه اتوبوس جمعا بيش از ۳۰۰۰ نفر از كارگران، كارمندان داوطلب از حوزه سازمان‌هاي شهرداري تهران و اداره كل ايثارگران براي ارائه خدمات شهري به كربلا اعزام شدند.
اعزام زائران اربعين به عراق بدون گذرنامه معتبر امكان پذير نيست
سازمان حج و زيارت طي اطلاعيه اي اعلام كرد: اعزام زائران اربعين به عراق تنها با داشتن گذرنامه معتبر امكان پذير است.
در متن اطلاعيه سازمان حج و زيارت آمده است:به اطلاع كليه مشتاقان زيارت اربعين مي رساند، با توجه به اينكه در آستانه اربعين حسيني(ع) با رايزني‌هاي صورت گرفته از سوي مسئولين محترم جمهوري اسلامي با طرف عراقي در جهت تسهيل اعزام زائران به عتبات، صدور رواديد عراق لغو شده و زائران عزيز تنها با مهر ورود به عراق، از مرزهاي كشور عبور مي كنند اما اين به منزله آن نيست كه زائران بدون داشتن گذرنامه مي توانند به عراق عزيمت نمايند و داشتن گذرنامه معتبر شرط لازم براي اعزام به عراق است.
لازم به يادآوري است متقاضيان اعزام به عتبات بايد داراي گذرنامه با حداقل 4 ماه اعتبار از زمان اعزام به سفر باشند.
اعزام خبرنگاران به نجف و كربلا از سوي ستاد عتبات
بامداد شنبه تيم عكاسان و خبرنگاران از سوي ستاد عتبات عاليات عازم كشور عراق شدند.
اين خبرنگاران كه در رسانه‌هاي مختلف شاغلند به منظور پوشش حماسه حضور عاشقان سيدالشهدا (ع) و نيز اقدامات عمراني و رفاهي ستاد عتبات، عازم كشور عراق شدند.
اعزام ۶۵ كاروان‌هاي پياده اربعين حسيني از هرمزگان
امان الله ماندگاري در جمع خبرنگاران مدير حج و زيارت هرمزگان اظهار داشت: دراربعين امسال تعداد ۱هزار و ۶۵۰ نفر در قالب ۶۵ كاروان پياده از استان هرمزگان از مرز شلمچه به عتبات عاليات اعزام مي‌شوند و تاكنون بيش از۹۰ درصد زائران ثبت‌نام و ويزاي آنها قطعي و اعزام شده اند.
فصلنامه زيارت با موضوع ويژه نامه اربعين منتشر شد
نوزدهمين و بيستمين شماره فصلنامه فرهنگي، اجتماعي، سياسي و تاريخي فرهنگ زيارت در تابستان و پاييز ۹۳ از سوي حوزه نمايندگي ولي فقيه در امور حج وزيارت با موضوع ويژه نامه اربعين منتشر شد.
نرم‌افزار اندرويدي كتابخوان عتبات را رايگان دانلود كنيد
مدير پايگاه‌ اطلاع رساني حج با بيان اينكه كتابخوان عتبات با برخورداري از ۲۱ كتاب مهم در حوزه عتبات عاليات، پربارترين نرم‌افزار اندرويدي است كه تاكنون منتشر شده است، اظهار كرد: علاوه بر اين، امكانات فراواني براي بهره‌گيري آسان و ساده از محتواي موجود در آن فراهم شده است.
مرز شلمچه دوباره بازگشايي شد
جانشين فرمانده نيروي انتظامي جمهوري اسلامي با بيان اينكه با توجه به بازگشايي مرز بين المللي شلمچه به روي زائران اربعين حسيني از صبح امروز، روند خروج زائران نيز سرعت مي‌گيرد، گفت: با برنامه ريزي انجام شده با طرف عراقي، روند تردد زائران ايراني به عراق از مرز شلمچه آسان‌تر مي‌شود.
ايران با شش موكب به زائران خدمات مي‌دهد
جمهوري اسلامي ايران با برپا كردن ۶ موكب در مسير نجف تا كربلا كه ۹۰ كيلومتر مسافت دارد به زائران اربعين حسيني خدمات ارائه مي‌دهد.
موكب مختار ثقفي در ميله شماره ۷۰، موكب ستاد بازسازي عتبات در ميله شماره ۲۰۲، موكب طرف البراق در ميله شماره ۲۱۶، موكب امام رضا (ع) در ميله شماره ۲۸۶، موكب شباب قاسم در ميله شماره ۸۹۰ و موكب شباب اميرالمؤمنين در ميله شماره ۱۰۴۱ آماده پذيرايي از زائران هستند.
برنامه عزاداري هيأت ايرانيان كربلا در اربعين اعلام شد
محمد عسگري مسؤول موكب امام رضا (ع) اين هيأت را عصاره و پيشاني همه فعاليت‌هاي فرهنگي خواند و خواستار اطلاع رساني صحيح درباره اعلام برنامه‌هاي آن شد.
وي افزود: زائران ايراني در كربلا در قالب موكب امام رضا (ع) شب‌هاي ۱۹ و ۲۰ صفر مصادف با ۲۱ و ۲۲ آذرماه، حركت خود را رأس ساعت ۲۲ از روبه روي خيمه گاه امام حسين (ع) آغاز كرده وارد حرم مطهر آن حضرت شده و از بين الحرمين به حرم حضرت ابوالفضل (ع) مشرف مي‌شوند.
توصيه مقام وزارت خارجه به مشتاقان زيارت اربعين حسيني
معاون عربي و افريقاي وزير امور خارجه با قدرداني از مقامات عراق در تسهيل اعطاي رواديد رايگان مرزي به زوار ايراني، به زايران توصيه كرد براي جلوگيري از بروز مشكل، به اطلاعيه‌هاي ستاد اربعين و سازمان حج و زيارت در اين زمينه توجه جدي كنند.
فروش چارتري پرواز به عتبات موقتا ممنوع شد
يك مقام مسئول در سازمان هواپيمايي كشوري از صدور ۲۵۷ مجوز پروازي به عتبات عاليات به منظور جلوگيري از افزايش قيمت بليت هواپيما و حفظ تعادل بازار به صورت فوق العاده به مقاصد نجف و بغداد خبر داد.
خدمات رساني سه هزار پزشك به عزاداران اربعين
رييس سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر گفت: سه هزار پزشك و پيراپزشك در هزار چادر سازمان داوطلبان جمعيت هلال احمر آماده خدمت رساني به عزاداران حسيني در ايام اربعين هستند.
عبور ۱۵۰ هزار زائر اربعين از مرز مهران تا روز جمعه
معاون سياسي امنيتي استاندار ايلام گفت: تا ساعت ۲۴ روز جمعه، ۱۵۰ هزار زائر اربعين از مرز مهران عبور كردند و پيش بيني مي‌كنيم تعداد زائران عبوري از اين مرز به ۳۰۰ هزار نفر برسد.
ارائه بليت مسير دريايي خرمشهر- بصره با تخفيف ويژه
كشتيراني والفجر به مناسبت اربعين حسيني از ارائه بليت يكسره در مسير خرمشهر- بصره با تخفيف ويژه خبر داد.
اين كار به مناسبت فرارسيدن اربعين سيد و سالار شهيدان حضرت امام حسين (ع) و به منظور رفاه مسافران و زائران ايراني انجام مي‌سود.اين تخفيف در روزهاي ۱۷، ۱۸، ۲۱ و ۲۲ آذر داده مي‌شود.


منبع:حج
211008

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین