عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۶۳
تاریخ انتشار : ۲۰ آذر ۱۳۹۳ - ۱۴:۳۱
از امام صادق(ع) نقل شده است كه فرمود: «كسي كه مي‌خواهد در همسايگي رسول خدا و در همسايگي علي و فاطمه باشد زيارت حسين را ترك نكند»
عقیق:رواياتي در باب زيارت حضرت حسين(ع) بسيار زياد است كه بخشي از اين روايات در ادامه مي‌آيد:

۱. از امام صادق(ع) نقل شده است كه فرمود: «كسي كه دوست دارد در روز قيامت در پرتوي رحمت پروردگار باشد، بايد از جمله زوّار حسين گردد».. بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۷۳.

۲. امام صادق(ع) فرمود: «در روز قيامت كسي نيست مگر اينكه دوست دارد از زوّار حسين بن علي باشد؛ چون مي‌بيند كه خداوند چگونه از روي كرامت و احترام با زوّار حسين رفتار مي‌نمايد».. بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۷۲۳.

۳. از حنّان بن سدير نقل شده كه مي‌گويد: امام صادق (ع) به من فرمود: «به زيارت حسين برويد و به او جفا نكنيد؛ چون او سيد شهدا و سرور جوانان بهشت است».. بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۶.

۴. از امام صادق(ع) نقل شده كه فرمود: «زائر حسين بن علي، زائر رسول خداست». ابن قولويه قمي، كامل الزيارات، ص ۱۵۰

۵. همچنين از ايشان نقل شده است كه حضرت فرمود: «هر كسي دوست دارد كه سكرات مرگ بر او آسان شود، زياد به زيارت حسين برود». ابن قولويه قمي، كامل الزيارات، ص ۱۵۰

۶. از امام صادق(ع) نقل شده كه فرمود: «كسي كه خداوند خيرش را بخواهد، محبّت حسين و زيارتش را در دلش مي‌افكند و هر كسي خدا شرش را بخواهد، كينه حسين و زيارتش را در دلش مي‌اندازد». كامل الزيارات، ص ۱۴۲.

۷. امام صادق(ع) مي‌فرمايد: «كسي كه حسين را با شناخت به حقّش زيارت كند، خداوند نامش را در اعلي عليين ثبت مي‌كند». كامل الزيارات، ص ۱۵۰

۸. عبدالله بن بُكير از امام صادق(ع) نقل مي‌كند كه فرمود: «اي عبدالله! خداوند شش منطقه را در زمين برگزيد: بيت الله الحرام، مقابر انبياء، مقابر اوصياء، محلّ شهادت شهدا و مساجدي كه نام خدا در آن برده مي‌شود. ‌اي عبدالله! آيا مي‌داني براي كسي كه به زيارت قبر حسين(ع) برود، چه ثوابي كنار گذاشته شده؟! هيچ صُبحي نيست مگر هاتفي از ميان فرشتگان بر سر قبر زائر حسين ندا مي‌دهد: ‌اي جوينده خير! به سوي ذات پروردگار با كرامت پيش بيا و اين ندا را اهل مشرق و مغرب مي‌شنوند و باقي نمي‌ماند روي زمين فرشته‌اي از فرشتگان مقرّب خدا مگر اينكه به اين زائر حسين مهربان مي‌شوند و خداوند را بالاي سر او تسبيح و تقديس مي‌كنند و از خداوند رضايت از او را طلب مي‌كنند و حتي پيامبران براي زائر حسين (ع) دعا مي‌كنند. امل الزيارات، ص۱۲۵

۹. از امام صادق(ع) نقل شده است كه فرمود: «كسي كه مي‌خواهد در همسايگي رسول خدا و در همسايگي علي و فاطمه باشد زيارت حسين را ترك نكند». امل الزيارات، ص۱۳۷.

۱۰. از معاوية بن وهب نقل شده كه امام صادق(ع) فرمود: «زيارت حسين را‌‌‌ رها مكن؛ آيا دوست نداري از كساني باشي كه ملائكه برايش دعا مي‌كنند؟!». امل الزيارات، ص۱۱۹.

۱۱. امام صادق(ع) فرمود: «فاطمه در ميان زوّار فرزندش حسين حاضر شده و برايشان استغفار مي‌كند». امل الزيارات، ص۱۱۸.

۱۲. امام صادق(ع) فرمود: «قبر حسين را زيارت كنيد كه سرور جوانان شهيد راه خداست». امل الزيارات، ص۱۰۹.

۱۳. امام صادق(ع) فرمود: «حسين را زيارت كنيد، ولو هر سال يك مرتبه باشد. پس هر كس به زيارت او بيايد، آنهم در حالي كه حق او را مي‌شناسد و حق اهل بيت را نفي نكند، پاداشي جز بهشت نخواهد داشت و رزقي وسيع به او داده خواهد شد و خداوند به سرعت گره از كارش باز مي‌كند؛ چون خداوند چهارهزار فرشته را وكيل نموده كه صبح و شب همگي بر حسين(ع) گريه كنند و زائرين را همراهي نمايند تا به خانه‌هايشان بازگردند و اگر مريض شوند، به عيادتشان بروند و اگر مردند، پيكرشان را تشييع كنند و برايشان استغفار نمايند». امل الزيارات، ص۸۶.

۱۴. از امام صادق(ع) نقل شده كه فرمود: مرقد حسين(ع) باغي از باغهاي بهشت است و فرشته‌اي مقرّب و پيامبري فرستاده شده نيست، مگر اينكه از خداوند مي‌خواهد به زيارت حسين برود. پس گروهي پايين مي‌روند و گروهي بالا مي‌آيند. بحارالانوار، ج ۱۰۱، ص ۶۱



منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین