عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۴۲
تاریخ انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۱۲
رحيم پور ازغدي در جمع عزاداران حسيني:
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با بيان اينكه عزاي امام حسين (ع) مقدمه جهاد در مكتب آن حضرت است، تأكيد كرد: امروز برخي قمه مي‌زنند اما به جنگ داعش و صهيونيست‌ها نمي‌روند؛ اينها جزو همان كساني هستند كه به امام حسين (ع) مي‌گفتند شما حق هستيد و ما هم شك نداريم، اما آيا آمدن ما به كربلا در پيروزي شما نقش دارد يا بي فايده است كه اگر نقشي ندارد، آمادگي مردن نداريم.
عقیق: حسن رحيم پور ازغدي عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي در خيمه گاه حسيني و در جمع عزاداران اباعبدالله الحسين (ع)، قيام آن حضرت را داراي دو بعد الهي عبادي و سياسي و اجتماعي خواند كه از هم تفكيك ناپذير هستند.
وي گفت: برخي به مسأله امام حسين (ع) و آنچه در اين سرزمين گذشته صرفا بعد عبادي محض با قطع نظر از ابعاد سياسي اجتماعي آن داده اند و برخي مي‌خواهند بعد عبادي و ريشه‌هاي توحيدي آن را در نظر نگيرند.
ابعاد قيام امام حسين تفكيك ناپذير است
وي با تأكيد بر اينكه دو بعد عبادي و سياسي نهضت عاشورا نبايد از هم جدا شود، محور قيام امام حسين (ع) را عدالتخواهي و تحقق توحيد بر روي زمين خواند و تصريح كرد: همه حقيقت توحيد در كربلا و آن حجت تمام كننده و برهان تفكيك كننده نزد امام حسين (ع) بوده است و خواهد بود.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي بار ديگر بر تحقق هر دو بعد عبادي و سياسي قيام امام حسين (ع) تأكيد كرد و افزود: همه كساني كه زمان اباعبدالله (ع) ايشان را تنها گذاشتند جزو مخالفان آن حضرت نبودند و امروز نيز چنين است.
رحيم پور ازغدي ادامه داد: اگر زمان انقلاب و جنگ كه پرچم اباعبدالله الحسين (ع) بالا رفت، افرادي به حمايت نيامدند، در زمان آن حضرت و در قيام كربلا هم حاضر نمي‌شدند و در زمان قيام حضرت حجت (ع) هم چنين افرادي به حمايت برنخواهند خواست چراكه بايد از جان و مال خود هزينه دهند.
وي تصريح كرد: همه كساني كه در اربعين به سوي اباعبدالله الحسين (ع) مي‌آيند هم اگر در كربلا بودند به آن حضرت ملحق نمي‌شدند كه اين امر سابقه تاريخي دارد و چنين افرادي در گذشته هم به جاي ياري حضرت در مقام نصيحت برآمدند كه ايشان را از رفتن به كربلا منصرف كنند.
وي با بيان اينكه برخي از ما حاضريم دين ضربه بخورد اما وقتي به ما احتياج دارند در صحنه حاضر نمي‌شويم، گفت: همه كساني كه امروز عزاداري مي‌كنند اگر در كربلا بودند به دو دسته تقسيم مي‌شدند و عده كمي با اباعبدالله (ع) مي‌ماندند.
برخي قمه مي‌زنند اما به جنگ داعش نمي‌روند
رحيم پور ازغدي تأكيد كرد: امروز برخي قمه مي‌زنند اما به جنگ داعش و صهيونيست‌ها نمي‌روند؛ اينها جزو همان كساني هستند كه به امام حسين (ع) مي‌گفتند شما حق هستيد و ما هم شك نداريم، اما آيا آمدن ما به كربلا در پيروزي شما نقش دارد يا بي فايده است كه اگر نقشي ندارد، آمادگي مردن نداريم.
وي اظهار داشت: برخي تشيع بي ضرر براي خود ساخته اند و تا زماني كه سود مي‌برند پاي كار عزاداري‌ها هستند اما به محض اينكه كمي ضرر كنند، مجبور به رعايت حلال و حرام شوند، در مقابل ظلم بايستند و با استكبار مقابله كنند، عقب مي‌نشينند.
عضو شوراي عالي انقلاب فرهنگي با طرح اين سؤال كه چرا از بين صدها هزار محب اماما علي (ع) تنها ۷۲ نفر به ياري اباعبدالله الحسين (ع) آمدند، گفت: اسلام آمريكايي كه شيعه لندني كه امام و رهبري فرمودند، افرادي هستند كه كارهاي بي ضرر مذهبي انجام مي‌دهند اما حاضر به اهداي جانشان در حمايت از دين نيستند.
وي خاطرنشان كرد: اينها كه به امام حسين (ع) گذشته و امام زمان (ع) آينده حرفشان را مي‌زنند، اما در مقابله با شاه، استكبار، دزدان و رباخواران مي‌گويند كه ما وظيفه اي نداريم، همان كساني هستند كه در زمان سيدالشهدا (ع) چنين گفتند.
راهپيمايي اربعين بزرگ‌ترين عزاداري است
اين استاد حوزه و دانشگاه در ادامه با اشاره به راهپيمايي اربعين با بيان اينكه هيچ كجاي جهان جمعيت ۱۵ تا ۲۰ ميليوني يكجا جمع نمي‌شود، اين امر را پاداش خداوند به حسين بن علي (ع) عنوان كرد كه از جان و مال خود براي نجات دين گذشت.
وي با بيان اينكه عزاي امام حسين (ع) مقدمه جهاد در مكتب آن حضرت است، از راهپيمايي اربعين به عنوان بزرگ‌ترين و بهترين عزداري براي آن حضرت كه تير خلاص را به داعش مي‌زند نام برد و گفت: آنها كه شيعه را منهاي جهاد، انقلاب و مبارزه مي‌خواهند، مي‌خواهند اباعبدالله و عزاي اماام حسين (ع) را بي آبرو كنند.
رحيم پور ازغدي با بيان اينكه گناه بي آبرو كردن عزاي امام حسين (ع) از گناه از قفا بريدن سر آن حضرت كمتر نيست هرچند ناآگاهانه باشد، تأكيد كرد: هركس سبب تمسخر دين امام حسين (ع) شود، خيانت كرده و هركاري كه سبب شود دشمن به مقدسات شيعه اهانت كند، حرام است.
وي تصريح كرد: امروز شيعه عزتمند و پيشرفته‌ترين و پيشرو‌ترين مكتب در جهان است و در حالي كه همه مكتب‌ها شكست خورده و به قبرستان تاريخ رفته و تمام مذاهب ضعيف شده اند، اسلام امام حسين (ع) تنها مكتب زنده است كه دارد سرنوشت جهان را تغيير مي‌دهد و پرچم سيدالشهدا جهان را آزاد خواهد كرد.


منبع:حج
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین