عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۱۳
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۶
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که عاشورا واقعه ای بی بدیل در زمینه آزادی، هدایت و کمال است، ابراز داشت: فضای امروز منطقه نشان می دهد که از عاشورا درس گرفته شده و این واقعه تاثیرگذار است.
عقیق:حجت الاسلام والمسلمین فرزانه، در ششمین گردهمایی طلاب و روحانیون طبسی مقیم مشهد با اشاره به دوران انقلاب اسلامی و الگوگیری از عاشورا، گفت: امروز به روحانی عاشورایی و آخوند رزمی نیاز است نه بزمی و لازمه آخوند رزمی، داشتن روحیه سال 1357 است.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی با بیان این که عاشورا واقعه ای بی بدیل در زمینه آزادی، هدایت و کمال است، ابراز داشت: فضای امروز منطقه نشان می دهد که از عاشورا درس گرفته شده و این واقعه تاثیرگذار است.
وی با اشاره به حدیث «ان الحسین مصباح الهدی و سفینة النجاة»، اظهار داشت: رهبری، حق بودن مسیر و یاران، سه عنصر عاشوراست که هر کدام قابل بررسی می باشد.
امام جمعه موقت مشهد در ادامه به بررسی و عنوان شاخصه های رهبری قیام عاشورا پرداخت و گفت: اگر شاخصه های اباعبدالله الحسین(ع) در هر انسانی وجود داشته باشد، نشان دهنده نزدیک بودن او به عاشوراست.
رئیس دانشگاه علوم اسلامی رضوی افزود: باید این شاخصه ها را در خودمان نهادینه کنیم تا به عاشورا و امام حسین(ع) نزدیک تر شویم.
وی نخستین ویژگی امام حسین(ع) را "نجات انسان ها" برشمرد و ابراز داشت: این امر، هدف و فلسفه وجودی تمام پیامبران الهی بوده است.
امام جمعه موقت مشهد با بیان این که طلاب و روحانیان باید با این ویژگی و شاخصه فعالیت و به وظیفه خود عمل کنند، "شناخت راه نجات با مسلح شدن به وحی و قرآن، سنت پیامبر اکرم(ص) و عقل" را یکی دیگر از شاخصه های امام حسین(ع) برشمرد.
عضو شورای برنامه ریزی مدیریت حوزه علمیه خراسان در ادامه سومین ویژگی رهبری عاشورا را "داشتن انگیزه الهی و درونی" دانست و ابراز داشت: اگر انسان انگیزه درونی داشته و به چشمه اصلی یعنی خداوند متصل باشد، در انجام کارش برای خدا خواهد بود.
امام جمعه موقت مشهد با اشاره به شاخصه چهارم رهبری قیام عاشورا یعنی "مزد نخواستن برای نجات انسان ها"، خاطر نشان کرد: ویژگی پنجم نیز این بود که امام حسین(ع) هر چه داشت، تقدیم کرد.
وی افزود: این امر که رهبر معظم انقلاب بر منحصر بودن عاشورا تاکید دارند، به خاطر وجود اینچنین شاخصه ای است.
گفتنی است؛ طلاب و روحانیان طبسی مقیم مشهد هر ساله در نشستی به تبادل نظر و بررسی برخی از مشکلات حوزوی و شهرستان طبس می پردازند.



منبع:حوزه
211008

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین