عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۱۰۷
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
آفرینواره عاشورایی اروند با برگزار مراسم افتتاحیه در یادمان شلمچه و با حضور زائران اربعین حسینی آغاز به کار کرد.
عقیق:طی مراسمی که در محل یادمان شلمچه برگزار شد آفرینواره عاشورایی اروند آغاز به کار کرد. این مراسم با حضور هنرمندان، فیلم‌سازان و عکاسان شرکت کرده در این آفرینواره عاشورایی و با حضور مهندس بهروز نشان مدیر فرهنگی سازمان منطقه آزاد اروند و جمعی از مدیران فرهنگی و سیاسی شهرهای آبادان و خرمشهر برگزار شد.
این مراسم که در میان زائران اربعین حسینی برگزار شد نمایش گاهی عکسی با موضوع عاشورا نیز دایر بود. در ادامه مراسم و در راستای مراحل برگزاری آفرینواره جاسم غضبانی پور از عکاسان به نام کشور با برگزاری کارگاهی جهت تشریح مراحل برگزاری آفرینواره و شناسایی و معرفی منطقه به عکاسان حاضر رسماً مراحل اجرایی آفرینواره را آغاز کرد. گفتنی است عکاسان حاضر بعد از برگزاری کارگاه به عکاسی از منطقه پرداختند.
آفرینواره عاشورایی اروند از تاریخ 14 الی 18 آذرماه به‌صورت همزمان در شهرهای آبادان، خرمشهر و مرز شلمچه برگزار می‌شود. در این آفرینواره علاوه بر حضور عکاسان 10 گروه 4 نفره برای تهیه فیلم از پیاده‌روی بزرگ عزاداران اربعین حسینی حضور خواهند داشت. از دیگر مراحل برگزاری این آفرینواره می‌توان به نمایش 82 عنوان فیلم کوتاه در تالار مهر شهر آبادان و سالن خلیج‌فارس شهر خرمشهر از تاریخ 15 الی 17 آذر، برگزاری نمایشگاه عکس در موزه هنرهای معاصر آبادان نام برد.
آفرینواره عاشورایی اروند با همکاری انجمن سینمای جوانان ایران، دفتر آبادان و سازمان منطقه آزاد اروند و با حضور فیلم‌سازان و عکاسان 10 استان حاضر در پنجاه دومین جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، اروند برگزار می‌شود. لازم به ذکر است آثار تولید شده در این آفرینواره در قالب بخش ویژه جشنواره منطقه‌ای سینمای جوان، اروند به نمایش درخواهد آمد.



منبع:فارس
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین