عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۰۶۰
تاریخ انتشار : ۱۵ آذر ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۶
عصر شنبه در فرهنگسرای شفق برگزار می شود

عقیق: در ویژه برنامه "پرده عشاق" که با هدف تجلیل از خادمان حسینی شهر تهران برگزار می شود، از حاج سید محمد موسوی سجاسی قدردانی می شود.

به گزارش عقیق این ویژه برنامه با هدف تکریم و تجلیل از خادمین حضرت امام حسین (ع) که تأثیر به سزایی در رونق عزاداری و هیأت های شهر تهران داشته و دارند روزشنبه 15 آذرماه، ساعت 15 در سالن شفق برگزار می شود.

حاج سیدمحمد موسوی سجاسی از ذاکرین و پیرغلامان حضرت سیدالشهدا (ع) است که از  دهه 40 در شهر تهران نقش به سزایی در برپایی مجالس روضه در این شهر داشته است.

وی در نظرگاه اهل معنا، یعنی گنجینه اشعار بلند و قصاید پر مغز آیینی، یعنی دیوان فوأد کرمانی، یعنی شعرهای محمد حسین غروی کمپانی و یعنی سروده های دکتر قاسم رسا، ملک الشعرای، آستان قدس رضوی. مردم تهران که دست کم از نیمه دهه چهل، این مداح اهل بیت (ع) را می شناسند، به خوبی می دانند که علاوه بر خواندن قصیده های طولانی و گاه 100 بیتی از مشاهیر شعر و ادب و پارسی، روضه های گرم و جان سوز او نیز منحصر به فرد و یگانه است.

ارادت ویژه موسوی به حضرت صدیقه طاهره (س) نیز بر همه آشناست. مجالس مرثیه خوانی این ذکر ائمه هدی (ع) در حسینیه امام خمینی (ره) و در حضور مقام معظم رهبری، روش و مداحی های او چه تهران و چه در تهران و چه در شهرستان ها زبانزد است و پس از این همه سال صاحب سبک و پیشرو بودن در این عرصه، کمتر کسی توانسته است که مانند او اشعار شاعران متعدد را در گنجینه سینه حفظ کند.

حجت الاسلام علوی تهرانی، حاج علی انسانی، حاج حسن خلج و دیگر خادمین و ذاکرین اهل بیت (ع) و مسئولین فرهنگی و هنری شهر تهران نیز در این مجلس حضور دارند.

علاقه مندان جهت حضور در این مجلس می توانند به خیابان سید جمال الدین اسدآبادی(یوسف آباد)، خیابان 21، بوستان شفق مراجعه نمایند


 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین