عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۰۴۵
تاریخ انتشار : ۱۴ آذر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۱
آیت‌الله مصباح یزدی:
رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی(ره) گفت: در برخی مواقع به ارزش‌های معنوی بی‌توجه هستیم؛ این در حالی است که در عزاداری‌ها و ولادت‌های ائمه اطهار(ع) شرکت می‌کنیم اما از شیوه زندگی آنها کمترین اطلاعی نداریم.
عقیق:آیت‌الله محمدتقی مصباح یزدی در همایش نسیم بهشتی که در سالن اجتماعات موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) برگزار شد با اشاره به اینکه در میان مخلوقات انسان دارای دو ویژگی متفاوت و مرتبط با هم است اظهار کرد: انسان‌ دارای جسم و روح است.

وی افزود: انسان‌‌ها انگیزه‌ها و اهداف متفاوتی دارند که در برخی از مواقع به اهداف مادی و یا معنوی گرایش پیدا می‌کند که تفاوت بین زندگی میان انسان‌ها در جهان هستی سبب امتیازات متفاوت انسان‌ها می‌شود.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به اینکه انسان‌ها با اختیار خود فضائل و رذائل اخلاقی را انتخاب می‌کنند گفت: انسان‌ها در مسیر سعادت و خوشبختی یا گمراهی می‌توانند گام بردارند و انسان‌هایی که به بعد مادی توجه می‌کنند زندگی را فقط در عالم هستی می‌بینند و بر اساس این بینش سعی می‌کنند از زندگی لذت ببرند و در این مسیر به فکر امنیت و آسایش افراد دیگر هستند تا بتوانند از زندگی لذت ببرند.

آیت‌الله مصباح یزدی تصریح کرد: انسان‌هایی که به فکر مادیات هستند اهتمام به جسم و خوشی‌های جسمی، زندگی مادی و مالی دارند و هدف خود را به پایان رساندن زندگی در جهان هستی می‌دانند که خداوند به تمام افراد کمک می‌کند تا به اهداف و خواسته‌هایشان دست یابند.

وی با اشاره به گروهی که در مسیر معنویات گام برمی‌دارند گفت: تاریخ گواه آن است که در هر ملتی حرکت‌هایی رخ داده، به انقلاب ختم شده است.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) خاطرنشان کرد: هدف واقعی از انقلاب جمهوری اسلامی برای دنیا ناشناخته است و در آینده جامعه‌شناسان و تاریخ شناسان اهداف اصلی این انقلاب را برای مردم بازگو خواهند کرد.

آیت‌الله مصباح یزدی با اشاره به فرق انقلاب ایران با سایر انقلاب‌ها گفت: انقلاب جمهوری اسلامی ایران به دنبال معنویات بوده است و هدف اصلی انقلاب کسب اسلام واقعی و ترویج احکام اسلامی در جامعه ایرانی بود که شهدای انقلاب و هشت سال دفاع مقدس در وصیت‌نامه‌های خود بر این امر تاکید داشته‌اند.

وی بیان کرد: زمانی انقلاب می‌تواند به ایده‌آل برسد که به هر سه بعد مادی، معنوی و الهی تکیه داشته باشد.

آیت‌الله مصباح یزدی تاکید کرد: مسیر واقعی انقلاب جمهوری اسلامی ایران در عصر حاضر باید شناسایی شود تا جوانان بدانند در کدام مسیر باید گام بردارند و در این مسیر اهداف اصلی را باید بشناسیم تا به دنبال اهداف جزئی که دنیوی هستند نباشیم.

وی با اشاره به پیشرفت اقتصاد بیان کرد: کشور آمریکا پیشرفت اقتصادی را هدف کشور خود قرار داده است در حالی که بسیاری از مردم آمریکا در فقر به سر می‌برند.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) تصریح کرد: در برخی از مواقع به ارزش‌های معنوی بی‌توجه هستیم این در حالی است که در عزاداری‌ها و ولادت‌های ائمه اطهار (ع) شرکت می‌کنیم اما از شیوه زندگی آنها کمترین اطلاعی نداریم و با اهداف زندگی و سیره آنان آشنایی نداریم.

آیت‌الله مصباح یزدی خاطرنشان کرد: فعالیت‌های اسلام مانند یک درخت است که اگر ریشه آن سالم باشد درخت تنومند و قوی خواهیم داشت و اگر ریشه آن خشک یا افت زده شود هر چه از آن مراقبت کنیم دیگر درخت سالمی نخواهیم داشت.

رئیس موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی (ره) با اشاره به طرح ولایت گفت: طرح ولایت دارای بخش‌های مختلفی است که هر بخش ادامه‌دهنده بخش دیگر است و یکی از مهمترین ویژگی‌های طرح ولایت کوتاه بودن زمان آن است که در آن سعی شده تا معارف الهی به جوانان آموزش داده‌شود.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین