عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۳۰۰۹
تاریخ انتشار : ۲۶ آذر ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۸
خوب است بدانیم/
از روده سگ کِرم کوچکی به طول چهار میلی متر به نام «تینیا ایکینوسکوس» است. وقتی از سگ مدفوع بیرون می آید، تخم های زیادی از این کِرم همراه مدفوع بیرون می آید
عقیق:چند دلیل برای حرمت نگه داشتن سگ:

1- در روده سگ کِرم کوچکی به طول چهار میلی متر به نام «تینیا ایکینوسکوس» است. وقتی از سگ مدفوع بیرون می آید، تخم های زیادی از این کِرم همراه مدفوع بیرون می آید و به اطراف مقعد سگ می چسبد. سگ به وسیله زبانش آن تخم ها را به قسمت های دیگر بدنش منتقل نموده و همه جا را آلوده می کند. اگر یکی از این تخم ها به معده انسان وارد شود، مرض های گوناگونی تولید می کند که احیاناً منجر به مرگ می شود.

2-دانشمندان به ویژه انگلیسی با انجام آزمایشات فراوان و به ویژه با گوشت مرغ دریافتند که «گوشت هر حیوانی، طینت آن حیوان را به خورنده منتقل می‌نماید». و بدیهی است که طینت حیوان قابل از بین بردن نیست، چرا که خلقتش بر این اساس است و نقش آن نیز در عالم خلقت و اکوسیستم و آن چه می‌کند نیز بر اساس همین طینت است.

3- سگ موجبات بیماری‌هایی چون: جرب ، کچلی و امراض جلدی که در اثر قارچ‌ها به وجود می آید ، هاری و بالاتر از همه مرض کرم کدوی سگ ، انتقال انواع شپش‌ها از سگ به انسان ، سرایت سل و غیره، ثابت شده است که حتی بیماری‌های سگ به انسان منتقل می‌گردد. حتی در آب دهان سگ میکروب‌هایی وجود دارد که چنانچه در احکام اسلامی بیان شده است به جز با خاک مال کردن از بین نمی‌رود.

4-نگه داشتن سگ فقط به فیزیک آدمی لطمه نمی زند بلکه در روح و رفتار آدمی تاثیر می گذارد برای مثال دلبستگی را به خانواده کم می کند ویا انسان را عبوس می کند واز همه بالاتر جلوی رشد انسان به سوی معرف و حقیقت الهی را می گیرد وانسان را زمینی می کند.

5-امام صادق :همانا خداوند نیافرید خلقی را که نجس تر از سگ باشد.

 
پی نوشت:
فردی وقتی درمنزل هست هر کاری می کند به خودش مربوط هست اما وقتی در محیط اجتماعی می آید باید حقوق دیگران رو هم در نظر بگیرد و حفظ سلامتی از این حقوق است و حاکمیت مسئول حفظ حقوق دیگران است.
منبع:روضه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
Aria
|
United Kingdom
|
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۸/۰۶/۱۴
0
4
سلام. لطفا بدون تحقیق و با شنیدن یک نام انگلیسی چیزی را باور نکنید! این انگل "تینیا ایکینوسکوس" چیزی نیست جز همان انگل معروف به #کرم_کدو
توجه داشته باشید که گاو، گربه، خوک، گوسفند و تمامی حیوانات می‌توانند به این انگل آلوده شوند و اطمینان داشته باشید که این بیماری مختص به سگ‌ها نیست.
چرخه زندگی
لارو کرم کدو از طریق گوشت درست پخته نشده به انسان منتقل می‌شود. این لارو در بدن انسان رشد می‌یابد و پس از ۳ ماه قادر به تولید مثل است. او تخم‌های خود را در بندهای پایینی بدن خود نگهداری می‌کند. هر کدام از این بندها هزاران تخم را در خود جای می‌دهد. این بندها از بدن انگل جدا شده و همراه با مدفوع از بدن میزبان خارج می‌شوند.
حیواناتی (مثل #خوک) که همه چیز را می‌خورند (خاک) یا #گاوها که همراه با خوردن علوفه مقداری خاک را نیز می‌بلعند این تخم‌ها را جذب می‌کنند و به لوله گوارش خود راه می‌دهند. این تخم‌ها همچنین می‌توانند همراه آب به بدن میزبان منتقل شوند. تعداد بسیاری از این لاروها به علت جذب نشدن توسط میزبان مناسب از بین می‌روند. باید توجه داشت که تخم کرم کدو به میزبان واسطه‌ای نیاز دارد تا بتواند به لارو تبدیل شود. این لاروها نمی‌توانند در بدن همان حیوان بالغ شوند اما می‌توانند خود را از لولهٔ گوارشی به سلولهای ماهیچه‌ای برسانند. با مصرف گوشت آلوده به لارو کرم کدو که درست پخته نشده است، این انگل به بدن انسان راه می‌یابد و در روده بالغ شده و به کرم تبدیل می‌شود و به این ترتیب چرخه زندگی آن ادامه می‌یابد.
همانگونه که ملاحظه فرمودید این انگل نه ربطی به #سگ دارد و نه حتی از طریق عرق و بزاق سگ منتقل می‌شود. این انگل فقط از طریق خوردن گوشت نیمه پخته و آلوده به لارو کرم کدو انتقال می‌یابد. اگر استدلال مطلب شما درست باشد باید گوشت گاو را حرام اعلام کنید!!
ذبیح
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۰۵ - ۱۴۰۰/۰۴/۱۳
1
1
مقاله چرندیات ی بود در مورد سگ
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین