عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۶۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۱۰:۳۴
شهرستان دهاقان میزبان چهاردهمین کاروان پیاده انصارالحسین (ع) در مسیر مشهد به کربلا شد.
عقیق:این کاروان که از روز نهم آبان‌ماه سال جاری و از جوار بارگاه ملکوتی امام رضا (ع) حرکت خود را به مقصد کربلای معلی آغاز کرده به دهاقان رسید.

کاروان پیاده انصارالحسین (ع) با حدود 40 کیلومتر پیاده‌روی روزانه، مسیر 2هزار کیلومتری از مشهد تا کربلا را به شوق زیارت امام حسین (ع) طی می‌کند.

این کاروان تا 11 روز دیگر به میعادگاه عاشقان شلمچه می‌رسد و از آنجا به دلایل امنیتی با وسیله نقلیه ادامه مسیر خواهد داد تا در روز اربعین در جوار مرقد مطهر حضرت امام حسین (ع) حاضر شود.

اعضای این کاروان در روز 30 آذرماه مقارن با 28 صفر و سالروز رحلت نبی اکرم اسلام (ص) زائر مرقد شریف حضرت علی (ع) خواهند بود.

کوچک‌ترین عضو این کاروان 66 نفره نوجوانی 12 ساله و مسن‌ترین آنها پیرمردی 74 ساله است، ضمن اینکه روشن‌دل 44 ساله‌ای نیز در این کاروان حضور دارد.

زنده نگه داشتن قیام عاشورا، احیای امر به معروف و نهی از منکر، اشاعه فرهنگ و نهضت عاشورا و تجدید میثاق با شهدای هشت سال دفاع مقدس از اهداف این کاروان زیارتی است.

حضور این کاروان در شهرستان دهاقان همانند سال‌های گذشته با استقبال باشکوه مسئولان، بسیجیان، امدادگران هلال‌احمر، عموم مردم شهر دهاقان و روستاهای اطراف و تمام عاشقان اباعبدالله الحسین (ع) همراه بود.






منبع:فرهنگ

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین