عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۹۲۱
تاریخ انتشار : ۱۳ آذر ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از شهریورماه تاکنون ۳ کتاب در زمینه سبک زندگی قرآنی منتشر کرده است.
عقیق:مرکز فرهنگ و معارف قرآن کریم از شهریورماه تاکنون ۳ کتاب در زمینه سبک زندگی قرآنی با عناوین «تربیت عقلانی از منظر قرآن کریم»، «تربیت اخلاقی با نگاهی قرآنی» و «سیمای ابرار در آینه قرآن» منتشر کرده است.

«تربیت عقلانی از منظر قرآن کریم»، تألیف حجت‌الاسلام «محمد احسانی» است که در آن مفاهیم، مبانی، اهداف، اصول، روش‌ها، عوامل، آثار و موانع تربیت عقلانی در هشت فصل، از نظر قرآن به بحث و بررسی گذاشته شده‌ است.

نویسنده سعی داشته است مباحثی را که درباره تربیت عقلانی از منابع تخصصی تعلیم و تربیت و قرآن قابل استفاده است، در این اثر گردآوری کند.

«تربیت اخلاقی با نگاهی قرآنی» نیز تآلیف حجت‌الاسلام «محمدمهدی فیروزمهر» است وی در توضیحاتی درباره اثر خود می‌گوید: خلافت انسان از خدای بی‌مانند از اصول مسلم قرآنی است. خلافت مقتضی سنخیت خلیفه و مستخلف عنه است و تا خلیفه ویژگی‌های مستخلف عنه را نداشته باشد نمی‌تواند خلافت کند. خلیفه خدا شدن مستلزم شناخت اسماء و صفات الهی و تخلق به آنهاست، چنان که پیامبر(ص) فرمود: به اخلاق خدایی متخلق شوید.

وی در این باره می افزاید: تربیت اخلاقی با رویکرد قرآنی به معنای متخلق ساختن به اخلاق الهی است. کتاب حاضر مبانی، اهداف، اصول و روش‌های تربیت اخلاقی با رویکرد قرآنی را بررسی و تحقیق کرده است.

این کتاب در پنج فصل ارائه شده است:

فصل اول: کلیات
فصل دوم: مبانی تربیت اخلاقی از منظر قرآن
فصل سوم: اهداف تربیت اخلاقی از منظر قرآن
فصل چهارم: اصول تربیت اخلاقی در قرآن
فصل پنجم: روش‌های تربیت اخلاقی از منظر قرآن

«سیمای ابرار در آینه قرآن» نیز پژوهشی قرآنی است که در قالب تفسیر موضوعی و با بررسی حدود ۵۷ آیه ، نیکوکاری را از منظر قرآن کریم تصویر و ابعاد وجودی نیکوکاران را در مراتب سه گانه باورها، خلقیات و رفتارها ترسیم می‌کند.

حجت‌الاسلام علی اسلامی درباره این اثر خود می‌گوید: این پژوهش آنان را که منزلتی فراتر از اولوالالباب و فروتر از مقربان دارند، همچون اسوه‌های آسمانی به هدایت جویان قرآنی می‌شناساند و فرجام ابرار و جایگاه بهشتی آنان و بهره هایشان از نعیم گوارای فردوس برین نیز پایان مبحث این کتاب است.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین