عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۶۸۲
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۲۲:۰۳
معاون آموزشی و پژوهشی سازمان تبلیغات اسلامی کشور با اشاره به اهمیت اقامه نماز، گفت: نماز مجموعه‌ای عظیم از معارف الهی است که اهتمام به اقامه آن موجب رشد و تعالی فرهنگ انسان‌ها می‌شود.
عقیق:حجت‌الاسلام سیدجواد موسوی‌هوایی در همایش منطقه‌ای نماز، رشد اخلاقی و تعالی فرهنگی که در سنندج برگزار شد، اظهار کرد: در موارد متعددی به اهمیت اقامه نماز در قرآن کریم و سیره رسول اکرم(ص) اشاره شده است.
وی افزود: تامل در معارف دینی و اقامه نماز انسان را از انجام دادن منکرات و زشتی‌ها باز می‌دارد.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی با تاکید بر این‌که «باید در قرآن کریم تدبر کنیم» گفت: همه انسان‌ها آنقدر سرگرم زندگی و مشاغل روزانه خودشان شده‌اند که کمتر انس فکری با قرآن کریم برقرار می‌کنند.
وی در ادامه با بیان این‌که «تفکر بر دو نوع است» تصریح کرد: اتصال و ارتباط گرفتن با معبود و تطبیق دادن زندگی با سبک زندگی اسلامی از جمله انواع تفکر محسوب می‌شود.
موسوی‌هوایی بیان کرد: اگر جرم و جنایت در جامعه زیاد شده یکی از دلایل آن کم شدن تعداد اقامه کنندگان نماز است.
وی ادامه داد: کسانی که نمازشان را از روی خشوع اقامه کرده و اصول و آداب آن را به درستی رعایت می‌کنند نماز موجب هدایت آنها می‌شود.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی تصریح کرد: اگر روح نماز که همانا ارتباط با خداست در فعالیت‌های روزانه‌مان حاکم شود، همه امورات زندگی ما اصلاح و الهی می‌شود.
وی ادامه داد: کسی که اهتمام به اقامه نماز و قرآن کریم داشته باشد کم کم تبدیل به یک قرآن ناطق در حد ظرفیت‌های انسانی می‌شوند.
موسوی‌هوایی همچنین افزود: نماز مجموعه‌ای عظیم از معارف الهی است که اهتمام به اقامه آن موجب رشد و تعالی فرهنگ انسان‌ها می‌شود.
وی با تاکید بر این‌که «نماز باید نگاه انسان را نسبت به عالم تنظیم کند» گفت: اگر انسان به عمق نماز دست پیدا کند در ارتباط او با خانواده، دیگران و محیط آموزشی پیرامونش تاثیر می‌گذارد.
معاون سازمان تبلیغات اسلامی در پایان ضمن اشاره به این‌که «در کتب درسی مدارس، توجه به امور دینی و به ویژه اقامه نماز کمرنگ شده است» یادآور شد: نماز می‌تواند ارتباط با نظام سیاسی و حاکمیت را تنظیم کند و این چنین انسانی زیر بار ظلم حکومت‌های مستکبری همچون صهیونیست‌ها نخواهد رفت.



منبع:ایسنا
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین