عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۲۶۶۸
تاریخ انتشار : ۰۹ آذر ۱۳۹۳ - ۱۷:۱۵
عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: امروزه ما دارای کتاب‌های ارزشمندی هستیم که کمتر در جهان یافت می‌شود که این آثار نتیجه خدمات آیت الله مرعشی نجفی (ره) است که در احیاء میراث مکتوب تشیع زحمت فراوانی کشیدند.
عقیق:آیت الله سید محمد غروی در قم، با اشاره به ابعاد شخصیتی آیت الله مرعشی نجفی (ره) گفت: یکی از مراجع عالی مقام کشور ایران آیت الله مرعشی نجفی (ره) بود که در قم سالیان سال زندگی می‌کردند و غیر از جنبه‌های اخلاقی و معنوی که داشتند با ارتباط قوی با مردم قم در دل آنان جا گرفتند و بسیاری از مردم قم توجه خاصی به جنبه‌های اخلاقی ایشان داشتند.

وی بابیان اینکه آیت الله مرعشی نجفی (ره) توجه خاصی به ولایت معصومین (ع) داشتند، افزود: آیت الله نجفی (ره) از فقهای معاصر ما تلقی می‌شوند که نقش بسیار خوبی در احیای آثار اسلامی داشتند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم به سختی‌های آیت الله نجفی (ره) در راه احیای دین، اشاره کرد و گفت: ایشان توانستند با سختی‌های فراوان کتاب‌های خطی دارای ارزش را تهیه کنند، به گونه‌ای که امروزه شاهد بزرگ‌ترین کتابخانه جهانی (کتابخانه آیت الله مرعشی نجفی) با منابع ارزشمند اسلامی هستیم.

آیت الله غروی خاطرنشان کرد: امروزه ما دارای کتاب‌های ارزشمندی هستیم که کمتر در جهان یافت می‌شود که این آثار نتیجه خدمات آیت الله مرعشی نجفی (ره) است.

وی به احیای کتاب‌هایی که در ارتباط با حقانیت مذهب شیعه است، اشاره کرد و گفت: آیت الله مرعشی نجفی در خلال کار‌هایشان به بررسی منابع مختلف اسلامی و احیاء کتب قدیمی در مورد مذهب شیعه بودند.

عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم افزود: آیت الله مرعشی نجفی (ره) با علمای و بزرگان دینی جهان در ارتباط بودند، و ایشان جز علمای به روز شیعه محسوب می‌شوند.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین