عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۸۸۱
تاریخ انتشار : ۰۱ آذر ۱۳۹۳ - ۲۰:۴۹
مفسر برجسته قرآن مجید تشریح کرد:
استاد انصاریان گفت: با وجود عقل سالم می­توان در انحرافات امروز جامعه، در راه خدا ثابت قدم ماند.
عقیق: حجت الاسلام و المسلمین شیخ حسین انصاریان مفسر قرآن کریم و استاد حوزه در جمع عزاداران شهادت حضرت اباعبدالله (ع) در مسجد امام رضا علیه السلام تهران گفت: از عقلای قبل از ظهور اسلام در قرآن کریم یاد شده است؛ افرادی که با عقل سلیم فهمیدند که باید در روشنایی زندگی کنند و از افتادن در جهل بپرهیزند.

وی در توصیف این افراد اظهار داشت: افرادی که عقل جزئی خود را با عقل انبیای زمانشان پیوند دادند؛ بعد از غرق شدن مردم در طوفان نوح، هشتاد نفر از عقل خود بهره بردند و با اتصال به عقل حضرت نوح، سعادتمند شدند.

مفسر قر آن کریم افزود: نتیجه اعمال مؤمنین سه چیز است: حیات طیبه، بهشت در آخرت و رضایت پروردگار.

وی خاطرنشان کرد: اگر مطیع خدا و پیامبر(ص) نباشید چیزی برای شما نمی­ماند و هیزم جهنم می­شوید.

استاد انصاریان ضمن اشاره به ماجرای فرعون یا همان رامسیس دوم که در روزگار حضرت موسی زندگی می­کرد گفت: به دلیل هم زمانی با این پیامبر خدا، قرآن ماجراهای او را نقل و به ماجرای آسیه همسر او اشاره می­کند که این پیوند معنوی را با حضرت موسی برقرار کرد؛، بهشتی شد و سعادتمند در دنیا و آخرت گردید.

وی تأکید کرد: هیچ پیوندی برتر و بهتر از پیوند بین عقل انسان با انبیاء نیست. وقتی برای فرعون روشن شد که آسیه این پیوند الهی را با حضرت موسی برقرار کرده است، از او خواست تا رابطه الهی خویش را با پیامبر الهی قطع کند و او حاضر به این کار نشد. فرعون دستور داد تا او را به شدیدترین عذاب به قتل برسانند. قرآن می­فرماید:

﴿وَ ضَرَبَ اللَّهُ مَثَلاً لِلَّذِينَ آمَنُوا امْرَأَةَ فِرْعَوْنَ إِذْ قَالَتْ رَبِّ ابْنِ لِي عِنْدَکَ بَيْتاً فِي الْجَنَّةِ وَ نَجِّنِي مِنْ فِرْعَوْنَ وَ عَمَلِهِ وَ نَجِّنِي مِنَ الْقَوْمِ الظَّالِمِينَ‌﴾.

حجت الاسلام و المسلمین استاد انصاریان اظهار داشت: خداوند متعال برای هر مرد و زن مؤمنی که به دنبال حق و حقیقت هستند، در سوره تحریم از همسر فرعون یاد می ­کند و او را الگویشان قرار می­دهد.

وی در پایان خاطرنشان کرد: نباید به کم قانع شویم و ما هم دنبال فیض بیشتری باشیم و همانطور که آن زن درباری در راه دین خدا ثابت قدم ماند، ما هم با وجود انحرافات جامعة امروز، مثل ماهواره و غیره، در راه خدا ثابت قدم بمانیم.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین