عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۷۰۵
تاریخ انتشار : ۲۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
حضرت آیت‌الله علوی گرگانی؛
حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این که خدمت به نظام بالاترین خدمت هاست، گفتند: ولایت فقیه رکن اصلی این نظام می باشد؛ بنابراین حفظ و حراست آن بر همه ضروری است.
عقیق:معظم له در دیدار با افسران نیروی انتظامی کشور با بیان اینکه قرآن کریم بزرگترین معجزه پیامبر خاتم(ص) می باشد، اظهار داشتند: خداوند تمام برنامه های سعادت انسان را در قرآن کریم بیان کرده و از طریق رسول اکرم(ص) در اختیار انسان ها قرار داده است.

ایشان با بیان این که قرآن کریم بهترین و کامل ترین کتاب آسمانی در بین بشریت است، ابراز داشتند: قرآن، شفادهنده همه دردهاست و این مهم زمانی حاصل می شود که تدبر، تفکر و در نهایت عمل به قرآن صورت بگیرد.

*معارف الهی را از متخصصان دین دریافت کنیم

حضرت آیت الله علوی گرگانی خاطرنشان ساختند: برای درک مفاهیم و تفکر در قرآن نیازمند به متخصص و اهل علم هستیم؛ بنابراین علمای دین متخصص در این امر بوده و باید معارف و دستورات الهی را از آنان دریافت کرد.

این استاد حوزه علمیه قم با اشاره به این که علم ائمه اطهار(ع) علم لدنی است نه اکتسابی؛ تصریح کردند: علم لدنی علمی است که از طریق خداوند به أئمه معصومین(ع) داده شده و همان علمی است که در اختیار تمام انبیاء از حضرت آدم(ص) تا پیامبر خاتم(ص) بوده است.

معظم له بیان داشتند: پیشوای جامعه اسلامی کسی است که دارای کمالات خدادادی باشد؛ نه اکتسابی و امامت لیاقتی است که خداوند در اختیار برخی از انسان های برگزیده قرار داده است.

*درک مقام امامت برای انسان ها غیرممکن است


ایشان درک مقام امامت را برای انسان ها غیرممکن دانستند و ادامه دادند: عظمت امامان معصوم به قدری است که انسان ها قادر به درک آن نخواهند بود.

*قرآن کریم مکمل تمام ادیان است

حضرت آیت الله علوی گرگانی با بیان این مطلب که قرآن مکمل تمام ادیان است، یادآور شدند: خداوند در همه حال ناظر بر اعمال انسان هاست و تمام اعمال و کردار ما در پرونده ثبت و درج می شود؛ بنابراین باید مواظب اعمال و رفتار خود باشیم تا به گناه و معصیت آلوده نشویم.

این استاد حوزه علمیه قم یادآور شدند: تمام نعمت ها و نشانه ها هشداری است برای انسان ها که از حریم و دین خداوند خارج نشوند.

*ولایت فقیه رکن اصلی نظام است

معظم له در پایان اظهار داشتند: خدمت به نظام مقدس اسلامی بالاترین خدمت هاست و ولایت فقیه رکن اصلی این نظام می باشد؛ بنابراین حفظ و حراست آن بر همه ضروریست.

منبع:حوزه

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین