عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۵۴۵
تاریخ انتشار : ۲۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۳
عقیق:حرکت کاروان "از خراسان تا فلسطین" یکشنبه ۱۸ آبان مصادف با ۱۶ محرم الحرام ۱۴۳۶ بود که کاروان "از خراسان تا فلسطین" از مشهد حرکت خود را آغاز نمود.
طبق اعلام ستاد مردمی آزادسازی قدس شریف، اولین کاروان از سلسله کاروان های بیت المقدس که حرکت خود را در اول محرّم الحرام ۱۴۳۶ از استان خراسان و از جوار حرم مطهّر علیّ بن موسی الرضا(ع) آغاز کرده، در فرصتی یک ماهه با گذشتن از شهرهای مهمّ کشور، توجّهات داخلی و خارجی را به این موضوع سرنوشت ساز "آزادی قدس شریف" جلب نماید و پس از وارد شدن به کشور عراق از مرز شلمچه به سمت کربلای معلی حرکت کرده و در پیاده روی عظیم اربعین حسینی شرکت نموده و تلاش شود بخش عظیمی از جمعیت ده ها میلیونی مراسم اربعین حسینی پس از اتمام برنامه های معمول هر ساله به سمت و سوی موضوع حیاتی آزادی قدس و نابودی اسرائیل هدایت شود. در ادامه مسیر با فراخواندن همزمان تمامی عدالتخواهان و حق طلبان سراسر جهان یک تجمّع و تحصّن عظیم جهانی در مرزهای فلسطین اشغالی و در صورت امکان در قدس شریف شکل گیرد.
مطالبه متحصنین در کنار مرزهای فلسطین اشغالی، همسو با خواسته نظام جمهوری اسلامی ایران، برگزاری یک همه پرسی برای تعیین نوع حکومت و افراد حاکم بر آن سرزمین از سوی اهالی واقعی آنجا خواهد بود.
این کاروان از کلیه امت حزب الله در سراسر کشور ثبت نام به عمل می آورد تا در این طرح مشارکت داشته باشند و البته از همه کسانی در شهر های مسیر این کاروان حضور دارند دعوت کرده تا زمینه های حضور و استقبال در شهرها را آماده کرده و در این کاروان حضور پیدا کنند.
گفتنی است تاکنون تعدادی از اساتید حوزه و دانشگاه، فعالان مذهبی و فرهنگی، برخی نمایندگان مجلس و همچنین برخی نهادها و سازمان ها از این طرح حمایت کرده اند.
شایان ذکر است این کاروان در منزلگاه های مختلف از جمله نیشابور، سبزوار، دامغان و شاهرود مورد استقبال علاقمندان به اهل بیت قرار گرفته اند.
* علاقه مندان به حضور در کاروان "الی بیت المقدس" برای اطلاعات بیشتر می توانند اینجامراجعه فرمایند.

















 
منبع:جام
211008

 

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین