عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۴۲۲
تاریخ انتشار : ۲۳ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۵۲
صبح بیستم محرم در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)با مداحی حاج احمد نیکبختیان
هر کسی که خصوصیات شمر را بگیرد لعنت زیارت عاشورا شامل حال او هم می شود. آدم های بد اخلاق از قدیم می گفتند که شمر هستند و آدم های خوش اخلاق امام حسینی هستند.

گزارش تصویری


عقیق: مراسم سخنرانی و ذکر توسل صبح پنجشنبه با سخنرانی حجت الاسلام حائری زاده و مداحی حاج احمد نیکبختیان در مهدیه امام حسن(ع) برگزار شد.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حائری زاده را بخوانید؛

_ روایتی از امام حسین(ع) می باشد که روایت زیبایی است. امام حسین می فرماید اگر کسی پیش ما بیاید باید تمام این چهار خصلت را داشته باشد. که نشانه های حسینی بودن است. به قول علما هر چهار تا خصلت را باید با هم داشته باشد.

_ اولین خصلت امام حسینی بودن این است که در تمام حرکات و سکنات باید دور از افراط و تفریط باید باشد. یعنی باید عدالت باشد. که بحث مهمی است. دومین خصلت امام حسینی بودن این است که کسانی که امام حسینی هستند تا جایی اوج می گیرند و ترقی می کنند که هیچ کس نمی تواند علیه او دلیلی اقامه کند و او را زمین بزند. هیچ زاویه ای با امام نمی گیرد و محکم است.

_ وقتی روایات را نگاه می کنیم سه، چهار مطلب است که هر کس این سه چهار مطلب را داشته باشد با امام زاویه نمی گیرد و فاصله نمی گیرد و آیةالمحکمه است. اولین موضوع ورع است. که یکی از علائم  محبین اهل بیت ورع در دین است.آدم تقوایش را باید حفظ کند. در واقع ورع همان رسیدن به مقام عبودیت است.

_ دومین آن علم است.سومین مورد عقل است. حقیقت عبادت در فکر کردن در امر الهی است.یک لحظه فکر کردن از هفتاد سال عبادت بهتر است. چهارمین مورد حسن خلق است. مهمترین دستگیره ای که آدم را خیلی ترقی می دهد حسن خلق است.

_ هر کسی که خصوصیات شمر را بگیرد لعنت زیارت عاشورا شامل حال او هم می شود. آدم های بد اخلاق از قدیم می گفتند که شمر هستند و آدم های خوش اخلاق امام حسینی هستند. انبیاء جذابیت های زیادی داشتند ولی جذابیتی که خیلی مهم بود خوش خلقی آنها بودند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین