عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۰۵۴
تاریخ انتشار : ۱۸ آبان ۱۳۹۳ - ۰۸:۵۳
از علامات ظاهری هر كدام از مؤمنين اين است كه در آنان مى‏ بينى: قوّت در دين، عاقلانه فكر كردن هنگام نرمى، ايمان بهمراه يقين، حرص بر علم، فهم همراه فقه، علم همراه حلم، دلسوزى در خرج كردن، ....
عقیق:از علامات ظاهری هر كدام از مؤمنين اين است كه در آنان مى‏ بينى: قوّت در دين، عاقلانه فكر كردن هنگام نرمى، ايمان بهمراه يقين، حرص بر علم، فهم همراه فقه، علم همراه حلم، دلسوزى در خرج كردن، زيركى همراه با مدارا، ميانه روى در حالت استغناء، خشوع در عبادت، تحمّل در فقر، صبر در زمان شدّت، و رحم در آنچه برايش سختى‏ مى‏ كشند ، عطا در حق، مدارا در كسب، پاكى در حلال ، نشاط در هدايت، گناه دانستن و دورى از طمع، نيكى همراه با استقامت، و خوددارى هنگام شهوت.

و از علامات باطنى مؤمن‏: مدح و ثناى كسى كه او را نمى‏ شناسد مؤمن را مغرور نمى‏ كند و بررسى اعمالش را رها نمى‏ كند. خود را در عمل مقصّر مى‏ بيند و اعمال صالح انجام مى‏ دهد. او كسى است كه روز را به پايان مى‏ برد در حالى كه همّتش شكر است و روز را شروع مى‏ كند در حالى كه شغلش ذكر است. با حالت حذر شب را به صبح مى‏ رساند. با سرور صبح مى ‏كند، بر حذر از آنچه بر حذر داشته شده، و خوشحال بخاطر آنچه از فضل و رحمت به او رسيده است.

اگر نفسش در آنچه برايش ناخوشايند است بر او فشار بياورد، خواسته او را در آنچه باعث خوشحالى اوست به او نمى‏ دهد. سرور او در چيزى است كه هميشگى و طولانى است، و نور چشمش در چيزى است كه از بين نمى‏ رود. رغبت او در آنست كه باقى مى‏ ماند، و زهد او در آن چيزى است كه فانى مى‏ گردد.

پی نوشت:
أسرار آل محمد عليهم السلام / ترجمه كتاب سليم، ص۵۴۱ .
منبع:افکار

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین