عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۱۰۴۰
تاریخ انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
دوازدهمین روز محرم در حسینیه لباسفروشها
این توجیه خوبی نیست بگویی چون به من ظلم شده من هرکس که به من مراجعه کند اذیتش میکنم؛ این آدمها بعد از چند وقت می‌بینند اصلاً کاری با امام حسین علیه السلام ندارند...
عقیق: مراسم عزاداری در صبح دوازدهمین روز محرم با سخنرانی و مداحی حاج منصور ارضی در حسینیه لباس فروشهای تهران برگزار شد.


گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی که شامل شرحی بر دعای «زیارت جامعه ائمة المومنین» است را بخوانید؛


عرض کردیم در این دعای الائمه المومنین فجایعی که از ظلم و بیداد بر اهل بیت(ع) و ائمه اطهار(ع) وارد آمده است سخن به میان آمده است، رسیدن این فجایع، دردآورترین حوادث روزگار بود،در اینجا اشاره دارد "  الْفَجَائِعُ إِلا الَّتِی خَصَّتْکُمْ وَ الْقَوَارِعُ إِلا الَّتِی طَرَقَتْکُمْ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْکُمْ " جز این نیست این فجایع و مصیبتها مختص شما و راه شما است.

در مرحله بعد دعا می‌رسیم به این جا که قبر را می‌بوسیم و این گونه بیان می‌داریم " بِأَبِی أَنْتُمْ وَ أُمِّی یَا آلَ الْمُصْطَفَى إِنَّا لا نَمْلِکُ إِلا أَنْ نَطُوفَ حَوْلَ مَشَاهِدِکُمْ " ای آل مصطفی ما واقعاً مالک چیزی نیستیم جز اینکه بتوانیم با اخلاص و محبت به حرم و زیارتگاههای شریف شما آمده و به دور آن طواف ( برای تعظیم آن ) کنیم و مصائب شما را گوش زد کنیم و با حرف و رفتار خود به همه یادآور شویم مصائب وارد آمده بر شما را، مثلاً وقتی وارد حرم امام رضا علیه السلام می‌شویم "  نُعَزِّیَ فِیهَا أَرْوَاحَکُمْ عَلَى هَذِهِ الْمَصَائِبِ الْعَظِیمَةِ الْحَالَّةِ بِفِنَائِکُمْ " یعنی ورود زائر باید بیداری بیاورد که چه مصائبی بر ائمه(ع) وارد آمده ، ائمه (ع)حاجات را که می‌دانند، التماس دعا‌ها را می‌شناسند می‌خواهی خیالت راحت شود یک دعای عالیه المضامین بخوان اسم هر کس را بخواهی می‌بری و حاجاتشان را هم درخواست میکنی شما با ورود به حرم ائمه(ع) در محضر کسی حاضرید که صادق است پس ورود و خروج شما باید برصدق دلالت داشته باشد ، آنچه را باید بفهمی مصائب ائمه (ع)است " بِسَاحَتِکُمُ الَّتِی أَثْبَتَتْ فِی قُلُوبِ شِیعَتِکُمُ الْقُرُوحَ  " که زخم بر قلب ایشان است ، ببین چه جراحتی بر آن بزرگواران وارد شده است که در قلب شیعیان دوستداران ایشان این گونه نشسته است " أَوْرَثَتْ أَکْبَادَهُمُ الْجُرُوحَ وَ زَرَعَتْ فِی صُدُورِهِمُ الْغُصَصَ " در این سینه‌های ما تا قیامت اندوه شما است، ببین وقتی از حرم خارج می‌شوی یک نشاط و سرور اللهی در تو وارد شده است ولی بیشتر توجه کن ببین کبدت و جگرت برای ابی عبدالله(ع) درد گرفته یا نه؟ خلاصه آتش گرفتی یا نه ؟! اگر یاد این تجربه را به زندگی روز مره بیاوری می‌شود ذکر، یعنی می‌خواهی گناه کنی ترس داری حالات و ذکر و یاد امام حسین علیه السلام از دست برود. می‌خواهد معامله حرام کند می‌ترسد دینش از دستش برود یا دارد می‌رود !این توجیه خوبی نیست بگویی چون به من ظلم شده من هرکس که به من مراجعه کند اذیتش میکنم ؛این آدمها بعد از چند وقت می‌بینند اصلاً کاری با امام حسین علیه السلام ندارند.

 بعد از این است که شهادت می‌دهی برای خودت و دوستانت بر علیه ناکثین و قاسطین و مارقین و کسانی که خون ائمه اطهار (ع)و دوستانشان را ریختند " فَنَحْنُ نُشْهِدُ اللَّهَ " باقیش بماند از هفته بعد سه شنبه اگر عمری باقی باشد.

ضمن تشکر از همه خدام و زحمتکشان مجلس عزاداری و همین طور سینه زنان حسینی برای این مصیبتی که بر حضرت زهرا سلام الله علیها و همه ائمه اطهار سلام الله علیهم وارد شده است ان شاء الله خدا به عمر وزندگی و بندگیتان برکت بدهد. ما قصد داشتیم مجلس روضه ای برای امام حسین علیه السلام بگیریم تا بیدار باشی باشد برای انها که می‌خواهند.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین