عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۹۳۴
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۵
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه مطرح کرد:
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه و دانشگاه ، نهضت فرهنگی امام سجاد(ع) و به خصوص ادعیه ایشان در صحیفه سجادیه را از جمله عوامل بسیار مهم حفظ و تداوم قیام خونین عاشورا برشمرد.
عقیق:حجت الاسلام و المسلمین حکیمیان ضمن تسلیت سالروز شهادت امام سجاد(ع) اظهار داشت: امام سجاد(ع) در شرایط بسیار دشوار و خفقان آور پس از قیام عاشورا، با تدبیر و هدایت های الهی خویش، مایه حفظ و تقویت آرمان ها و دستاوردهای نهضت حسینی شد.
وی با بیان این که صحیفه سجادیه یادگار، ماندگار زین العابدین(ع) برای همه ماست، افزود: ایشان در این کتاب شریف با لطیف ترین و عمیق ترین عبارات مناجات و دعا ، معارف والای الهی را به بشر منتقل کرده و بزرگ پاسدار نهضت سرخ حضرت اباعبدالله الحسین(ع) بودند.
عضو هیئت علمی پژوهشگاه حوزه خاطرنشان کرد: امام سجاد(ع) به همراه عمه بزرگوارشان حضرت زینب کبری (س) ، با وجود تحمل سختی ها و مصایب بسیار در حراست و نشر آرمان حسینی نقش اصلی را ایفا کردند.
وی افزود: در واقع این بزرگوار در بدترین شرایط قهرآمیز با روش نرم ، دستاوردهای نهضت حسینی را حفظ و منتشر کردند و به تعبیر بزرگان، نقش آفرینی حضرت زینب (س) نیز در سایه هدایت های ولی خدا یعنی امام زین العابدین (ع) صورت گرفته است.
حجت الاسلام و المسلمین حکیمیان همچنین بیان داشت: هدایت های امام سجاد(ع) برای جهان تشیع آن روز که برای مقابله با بنی امیه با دشواری هایی روبرو بود و نیز از بعد اجتماعی ، دعاهای حضرت در صحیفه سجادیه بسیار مهم و اثرگذار بود.
وی گفت: بزرگان ما این را فرموده اند که انسان در عمق ادعیه متوجه می شود امام(ع) آگاهانه سبک زندگی و روش خاصی را انتخاب کرده اند که در عین حال که ظاهراً مسالمت آمیز است افراد را آماده برای دوره های بعدی جهت مقابله با جبهه باطل می کند.


منبع:حوزه

211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین