عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۹۳۱
تاریخ انتشار : ۱۵ آبان ۱۳۹۳ - ۱۴:۲۸
مستند «میراث مرثیه» با محوریت پرداختن به زندگینامه یکی از مداحان و نوحه‌سرایان قدیمی تهران، جمعه 16 آبان به روی آنتن شبکه دو می‌رود.
عقیق:حاج اکبر ناظم یکی از مداحان و نوحه سرایان قدیمی تهران بودند که در هیأت قنات آباد تهران که یکی از مناطق قدیمی بازار تهران است، سالها ذاکر اهل بیت بودند و در ایام سوگواری سید و سالار شهیدان به نوحه سرایی می‌پرداختند.
در این مستند، به زندگینامه این ذاکر اهل بیت که هیأت قنات آباد تهران را از سال 1307 دایر کرده و از آن سال تا زمان فوتش، آن را برپا نگه داشته بودند، پرداخته می شود. در بخشی از برنامه، زندگینامه ایشان از زبان دو پسرشان و اهالی کسبه و دوستانشان بررسی می شود. مرحوم اکبر سادات سرکی معروف به «حاج اکبر ناظم» از مداحان مطرح و مشهور تهران قدیم و حسینیه قنات آباد بوده که نغمه های به یاد ماندنی و شورآفرین عزاداری او سالهاست رونق مجالس عزاداری است. در جوانی دنبال کسب روزی و درآمد بود. مادرش گفت: اکبر من نمی خواهم تو میلیونر شوی بلکه می خواهم خادم خاندان اهل بیت(ع) باشی. تأثیر شگرف این کلام مسیر را دگرگون کرد و به جستجو پرداخت تا اینکه به خدمت آیت الله شاه آبادی (استاد امام خمینی(ره)) رسید.
سرانجام این پیر عاشق و خادم آستان مقدس اهل بیت عصمت و طهارت(ع) در سال 63 به دیدار مولایش نایل گشت و ورقی تابناک بر پیشینه ستایشگران عشق ولایت افزود.
از عواملی که با این برنامه همکاری داشته اند، می توان به مازیار هاشمی (تهیه کننده)، مهدی زنگنه (کارگردان)، ثریا قاسمی (نریتور) و حامد فرشته حکمت (تصویربردار) اشاره کرد.
مستند «میراث مرثیه» به همّت تأمین برنامه شبکه دو برای پخش در روز جمعه 16 آبان ساعت 16 به مدت 50 دقیقه در نظر گرفته شده است.



منبع:فارس
211008



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین