عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۷۲۴
تاریخ انتشار : ۱۲ آبان ۱۳۹۳ - ۰۱:۳۷
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد از راه‌اندازی سامانه جامع قرآنی در دهه فجر خبر داد و گفت: در این سامانه بانک اطلاعاتی، امکان آموزش مجازی قرآن و گفت‌وگوی آنلاین پیش‌بینی شده است که به مرور زمان بخش‌های مختلف آن تکمیل خواهد شد.
عقیق:حجت‌السلام «محمدرضا حشمتی» معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی اظهار داشت: اواسط سال جاری بود که ما نوید راه‌اندازی سامانه جامع قرآنی را دادیم که به همت سایر معاونت‌های وزارت ارشاد نقشه راه این سامانه آماده و به تصویب کارگروه مربوطه در معاونت قرآن و عترت ارشاد رسیده است.

بانک اطلاعات مهم‌ترین بخش سامانه جامع قرآنی است

وی با بیان اینکه مأموریت پهنای باند این سامانه جامع بر عهده گروه مهندسی نرم‌افزار رسانه‌های دیجیتال قرار گرفته است، افزود: ما با ساماندهی محتوای این سایت جامع سعی در ایجاد جذابیت در برنامه‌های جنبی این سایت داریم البته برای برنامه‌ریزی نهایی باید منتظر تراز پهنه باند این سامانه باشیم.

حجت‌الاسلام حشمتی درباره حوزه‌های محتوایی این سامانه خاطر نشان کرد: برای ترتیب‌بندی این سامانه چند بخش در نظر گرفته شده است که اصلی‌ترین بخش آن حوزه بانک اطلاعاتی است. در این بخش اطلاعات قاریان، حافظان، مؤلفان قرآنی و تمامی کسانی که به نوعی از اعضای جامعه قرآنی به شمار می‌روند، جمع‌آوری می‌شود.

امکان گفت‌وگوی آنلاین کاربران در سامانه جامع

وی با بیان اینکه پژوهش‌ها، پایان‌نامه‌ها و همچنین اطلاعات مؤسسات قرآنی کشور نیز در حوزه بانک اطلاعات قرآنی درج خواهد شد، تصریح کرد: در این بخش تلاوت‌های قاریان مطرح را بارگذاری می‌کنیم تا کاربران بتوانند در این سامانه جامع علاوه بر استفاده از نظرات سایر کاربران از تلاوت‌های تأثیرگذار نیز بهره ببرند.

معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد با اشاره به امکان گفت‌وگوی آنلاین با کاربران در سامانه جامع قرآنی، گفت: در این سامانه بخشی با عنوان پاسخگویی به شبهات و مشاوره قرآنی ایجاد می‌شود تا کاربران با تبادل اطلاعات و استفاده از نظرات یکدیگر گامی در جهت توسعه فعالیت‌های قرآنی بردارند.

آموزش مجازی قرآن مهیا می‌شود

حجت‌السلام حشمتی ادامه داد: در سامانه جامع قرآنی، شبکه آموزش مجازی قرآن کریم هم قرار می‌دهیم تا افرادی که زمان کافی برای حضور در کلاس‌های قرآنی ندارند بتوانند از این بخش استفاده و هر گونه اطلاعاتی را جست‌وجو کنند.

وی درباره هزینه‌های راه‌اندازی سامانه جامع قرآنی، خاطر نشان کرد: ما برای راه‌اندازی سامانه جامع قرآنی حدود 300 میلیون تومان بودجه در نظر گرفته‌ایم که بیشترین هزینه‌ها برای تولید محتوای این سامانه است.

سامانه جامع قرآنی دهه فجر راه‌اندازی می‌شود/ امکان استفاده از این سامانه برای 10 هزار کاربر

حجت‌الاسلام حشمتی با بیان اینکه سامانه جامع قرآنی در گام نخست ظرفیت استفاده برای 10 هزار کاربر را دارد، افزود: می‌خواهیم محتوای این سامانه را طوری برنامه‌ریزی کنیم که قابلیت استفاده از آن به صورت نرم‌افزارهای تلفن همراه هم وجود داشته باشند.

معاون قرآن و عترت وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با اشاره به زمان استفاده از سایت جامع قرآنی، گفت: ما سعی داریم سامانه جامع قرآنی را تا دهه مبارک فجر رونمایی کنیم البته در وهله نخست تمامی امکانات سامانه قابل استفاده نیست و به مرور زمان تکمیل خواهد شد.


منبع:فارس


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین