عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۴۰۲۴۴
تاریخ انتشار : ۰۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۶:۳۴
مراسم عزاداری روز سوم محرم در حسینیه لباسفروشها
یک وقتی سال60 ما در مسجد جامع روز هفتم محرم گفتیم یک قنداقه بیاورید بچه‌ها هم آوردند الان نگاه کنید چه می‌کنند قنداقه‌ها در سراسر جهان...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم عزاداری در سومین روز محرم با سخنرانی و مداحی حاج منصور ارضی در حسینیه لباس فروشهای تهران برگزار شد.

گزیده ای از سخنان حاج منصور ارضی که شامل شرحی بر دعای «زیارت جامعه ائمة المومنین» است را بخوانید؛

 
در محرم توجه بیشتری به صدقه داشته باشید این پولهایی که در محرم ویا برای محرم خرج می‌شود اثر فراوانی دارد در زندگی خودتان و دیگران، پول بعد از روضه مثل چای بعداز روضه است که شفاست!

برای خودتان ودیگر سینه زنها صدقه بدهید تا لطمه نبینند و مشکلی برایشان پیش نیاید و دستگاه امام حسین(ع) را به اندازه وجودشان گرم کنند

 عرض کردیم که دراین «زیارت جامعه ائمة المومنین» به اینجارسیدیم که ملائکه " تَوَاتُرِ الْبُکَاءِ عَلَى مُصَابِکُمْ وَ الاِسْتِغْفَارِ لِشِیعَتِکُمْ وَ مُحِبِّیکُمْ " یعنی ملائکه شبانه روز برای شما و مصائب شما گریه می‌کنند و به استغفار برای شیعیان و محبین شما می‌پردازند یعنی همان گونه که برای مصائب شما گریه می‌کنند همان گونه هم برایشان استغفار می‌کنند ببین خدا چقدر تهیه می‌بیند !

بعد از آن عرض می‌کنیم  " أَنَا أُشْهِدُ اللَّهَ خَالِقِی وَ أُشْهِدُ مَلاَئِکَتَهُ وَ أَنْبِیَاءَهُ‏ وَ أُشْهِدُکُمْ یَا مَوَالِیَّ أَنِّی مُؤْمِنٌ بِوِلاَیَتِکُمْ " اینجا خدای آفریننده و بعد فرشتگان و پیغمبران و خود ائمه اطهار(ع) را گواهی می‌گیری بر این اعتراف و به قول امروزی‌ها عهد دوباره است مثل دعایی که هر روز صبح قبل از زیارت  عاشورا می‌خوانیم؛ " اللَّهُمَّ بَلِّغْ مَوْلایَ صَاحِبَ الزَّمَانِ صَلَوَاتُ اللَّهِ عَلَیْهِ " یعنی خدایا ما را برسان به امام زمان(عج) این خودش تجدید عهد است و عهد کاملتر ، دعای عهد است .

" أَنِّی مُؤْمِنٌ بِوِلاَیَتِکُمْ مُعْتَقِدٌ لِإِمَامَتِکُمْ مُقِرٌّ بِخِلاَفَتِکُمْ " ما شهادت می‌دهیم بر ایمان به ولایت شما و اعتقاد داریم شما امام ما هستید و نزدیکترین افراد بر خلافت اللهی هستید . ما خلافت شما را قبول داریم " عَارِفٌ بِمَنْزِلَتِکُمْ مُوقِنٌ بِعِصْمَتِکُمْ خَاضِعٌ لِوِلاَیَتِکُمْ " ما یقین داریم به عصمت و شناخت جایگاه شما در نزد خداوند برای همین هم حتی آن بچه کوچک (حضرت علی اصغرعلیه السلام) هم التماس نکرد اگر زبان داشت او هم کلمه هیهات را می‌گفت فقط ابی عبدالله(ع) نگفت، از زبان همه تا قیامت هر کس که حسینی است ابی عبدالله(ع) فرمودند. ما این همه را در برابر حضرات امامان معصوم تا حجه ابن الحسن(عج) به خضوع اعلام می‌داریم.

بعد از آن عرض می‌کنیم " مُتَقَرِّبٌ إِلَى اللَّهِ بِحُبِّکُمْ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ " تقرب می‌جوییم اینگونه به خداوند، یک وقت نگوییم دین با حب و برائت کاری ندارد باید شیعه باشیم! توجه داشته باشیم حبّ مراتب دارد و پله پله و مرتبه مرتبه به کمال رسیدن است اینکه ناگهان شیعه کامل و بدون عیب شویم معنا ندارد بحث حب چیزی است که کسی نمی‌تواند جلوی آن را بگیرد و می‌بینیم هر سال مجالس پرشکوه‌تر و سیل مشتاقان ابی عبدالله(ع) بیشتر می‌شود .
یک وقتی سال60 ما در مسجد جامع روز هفتم محرم گفتیم یک قنداقه بیاورید بچه‌ها هم آوردند الان نگاه کنید چه می‌کنند قنداقه‌ها در سراسر جهان و همه بچه‌ها را می‌آورند ، چون می‌دانید که بعضی می‌گویند "عبدالله رضیع"بوده است، یعنی علی اصغر(ع) نبوده یک بچه دیگر بوده به نوعی می‌خواهند عرض ارادت به ابی عبدالله(ع) را کمرنگ کنند حبّ تو چه می‌کند ؟ حسین جان من که خودم را " مُتَقَرِّبٌ إِلَى اللَّهِ بِحُبِّکُمْ وَ بِالْبَرَاءَةِ مِنْ أَعْدَائِکُمْ "می دانم  باید دو بال را داشته باشیم .

" عَالِمٌ بِأَنَّ اللَّهَ قَدْ طَهَّرَکُمْ مِنَ الْفَوَاحِشِ مَا ظَهَرَ مِنْهَا وَ مَا بَطَنَ‏ وَ مِنْ کُلِّ رِیبَةٍ وَ نَجَاسَةٍ وَ دَنِیَّةٍ وَ رَجَاسَةٍ... " واقعاً داریم ادعا می‌کنیم ما عالمیم به این که شما از فحشا و گناه حتی ریزترین گناه‌ها و مکروهات و یا اشتباهی که به ذهن وارد می‌شود مطهر هستید از هر زاویه ای این شهادت بر پاکی ائمه(ع) صدق می‌کند چطور می‌شود در معرض دید دشمن بیایند برای دفاع برای اینکه بگویند این خاندان دارای عصمت هستند با همان البسه پاره پاره خود را می‌پوشاندند تیر آخر را به خیالت حرمله زد؟ تیر آخررا این دختر زد که از وقتیکه خاکش کردند یکی گفت خدا لعنت کند ابن زیاد را یکی گفت من اصلاً در این واقعه دست نداشتم یکی هم گفت خدا لعنت کند یزید را لعن شروع شد یزید در خانه خودش به هم ریخت و دید داره وضع به هم می‌خورد والا در همان شام اهل بیت(ع) را نگاه می‌داشت ولی زودترتیبی داد که از شهر شام بروند.

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
احسان از مشهدالرضا
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۹:۳۶ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
0
1
سلام
علامه امینی می فرموده اند در این روزها قلب امام زمان سنگین است و حال حضرتش متغیر است و دوستان در این ایام بیشتر برای صاحب الزمان صدقه بدهند
فرج امام زمان صلوات
یاعلی
اللهم عجل فرجه
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۰:۳۷ - ۱۳۹۳/۰۸/۰۷
1
0
مراسم در مسجد ارک می باشد لطفلا اصلاح شود.
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین