عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۹۱۴
تاریخ انتشار : ۱۶ آبان ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۹
اگر نگاهی به عملکرد خود بیندازیم اشتباهات و یا گناهان بسیاری در پرونده خود خواهیم یافت که برخی از آنها تبدیل به عاداتی در وجودمان شده‌اند. بد نیست بدانیم گناه چگونه تبدیل به عادت می‌شود و انسان را برای همیشه به جهنم می‌فرستد.
عقیق:هیچ‌ شخصی به غیر از انبیای الهی و 14 معصوم علیهم‌السلام از گناه و اشتباه مبرا نیست. معنی این جمله این است که امکان ارتکاب گناه برای تمامی افراد وجود دارد؛ اما این حالت می‌تواند به دوگونه باشد؛ با قصد و نیت و از روی اراده و یا اینکه از روی سهو، سهل‌انگاری و غفلت.

اگر انسان با اراده و نیت قبلی به دنبال گناه برود و اصطلاحا آن را برای خود «کسب» کند اثرش این است که آن گناه به مرور وجود او را فرا می‌گیرد و به تدریج در او تبدیل به یک ملکه وجودی می‌شود.

قرآن کریم در آیه 81 سوره مبارکه بقره وعده جاودانگی در آتش جهنم را به این دسته از گنهکاران داده است: «بَلَى مَن کَسَبَ سَیِّئَةً وَ أَحَاطَتْ بِهِ خَطِیئَتُهُ فَأُوْلَئِکَ أَصْحَابُ النَّارِ هُمْ فِیهَا خَالِدُونَ؛ آری کسانی که تحصیل گناه کنند، و آثار گناه سراسر وجودشان را بپوشاند آنها اهل آتشند و جاودانه در آن خواهند بود».

در برخی از تفاسیر کلمه «خَطِیئَتُهُ» به گناهان کبیره و یا آثار گناهان تعبیر شده است.

پس هرگاه خواستیم کاری انجام دهیم که می‌دانیم گناه است بهتر است فورا این آیه را در ذهنمان مرور کنیم تا از جاودانگی در آتشی که با دست خود می‌افروزیم مصون باشیم.


منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین