عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۷۴۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۴:۳۷
اگر دعاى نوح مستجاب مى شد، براى خود ما دعا مى كرد.

عقیق:درحالات حضرت نوح(ع) وارد است که همسرى منافق(1) داشتند . يك سال بر اثر نيامدن باران قحطى شد، جمعى از مردم تصميم گرفتند نزد حضرت نوح(ع) بروند و از او بخواهند دعا كند تا باران بيايد. حضرت در روستايى سكونت داشت ، آنها به آن روستا و به خانه او رسيدند؛ در خانه را زدند، زن حضرت از خانه بيرون آمد، آنها گفتند: نوح كجاست ؟

آمده ايم از او بخواهيم دعا كند تا باران بيايد زن گفت : اگر دعاى نوح مستجاب مى شد، براى خود ما دعا مى كرد كه وضع زندگيمان خوب شود! او اكنون به بيابان رفته تا هيزم جمع كرده و بفروشد، و آن چنان مقامى هم ندارد كه دعايش مستجاب گردد.(2)

آنها به بيابان رفتند، ناگهان ديدند حضرت نوح هيزم جمع كرده و آن را به پشت گرفته و بر شيرى سوار است و مارى به دست گرفته و آن مار را تازيانه خود (در راندن شير) قرار داده است. قحطى زدگان به نوح(ع) عرض كردند: دعا كن تا باران بيايد، قحطى همه جا را گرفته است .
نوح(ع) دعا كرد و باران خوبى آمد. آنها به نوح(ع) گفتند: تو كه اين گونه مستجاب الدعوه هستى، چرا در مورد زن خودت نفرين نمى كنى كه مثلا از خانه ات بيرون رود و مجازات شود و پشت سرت بد گويى شما را نكند.

حضرت نوح(ع) در پاسخ فرمود:
ارزش و ثواب تحمل و صبر با چنين زنى ، بهتر از آن است كه با نفرين او را به مجازات برسانم. (3)

 

پی نوشت ها:

1- همچون حضرت لوط (س ) كه او نيز همسر بدى داشت (در قرآن آيه 10، سوره تحريم به اين مطلب اشاره شده ).
2-  و نقل شده است كه به مردم كفته بود: (( نوح مجنون است )) بحار، ج 12، ص 146.
3- با توجه به اين كه ، بيرون كردن او، مفسده بيشترى داشت و صلاح اين بود كه با صبر و تحمل ، او را نگهدارى كند.(لئالى الاخبار)
منبع:جام

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین