عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۴۳۷
تاریخ انتشار : ۰۵ آبان ۱۳۹۳ - ۰۳:۳۲
آیت الله منفرد تشریح کرد:
گروهی به دلیل جمع آوری اوصاف رذیله خودشان به دست خودشان بال های هدایت و سعادت را بر خود بسته اند لذا راه های هدایت را خداوند نیز بر آنان می بندد.
عقیق: آیت الله حسن منفرد، استاد حوزه های علمیه تهران و شهرری گفت: در طول تاریخ 2 گروه وجود داشته اند. طرفداران الله، انبیا، اولیا و احرار و در طرف مقابل کسانی که در برابر اینان قرار گرفته اند.

وی ادامه داد: آن عده ای که در دسته انبیا و خوبان عالم هستند مورد تأیید ذات اقدس الهی می باشند لذا دارای قلبی رقیق و مهربان و در خدمت خلق قرار دارند.

استاد برجسته اخلاق با بیان اینکه دغدغه این دسته رساندن مردم به سعادت اخروی است، گفت: در رأس همه اینها پیامبر اکرم حضرت محمد مصطفی (ص) سپس ائمه (ع) و بعد از آن فقها قرار دارند.

وی افزود: گروهی دیگر به دلیل جمع آوری اوصاف رذیله خودشان به دست خودشان بال های هدایت و طرق سعادت را بر خود بسته اند لذا راه های هدایت را خداوند نیز بر آنان می بندد.

آیت الله منفرد با تاکید بر اینکه این افراد دچار مرض های اخلاقی هستند، گفت: مکان این افراد در اسفل سافلین می باشد به طوری که در نهایت شقاوت غرق شده اند.

استاد حوزه های علمیه شهرری و تهران در توصیف این گروه خاطرنشان کرد: تمام راه های هدایت به رویشان بسته شده و ایمان نمی آورند و همین ها هستند که قرآن از آنها تعبیر به اصحاب النار می کند.

وی تصریح کرد: این گروه در همین دنیا بر حصار عذاب الهی قرار خواهند گرفت و دچار رذایل اخلاقی خاصه کبر هستند.

استاد اخلاق حوزه با اشاره به اینکه کسانی که راه حق را می پیمایند قلب شان مشعر الهی است، اظهار داشت: در واقع تمام وجود این افراد از جمله سمع و بصرشان نیز مشعر الهی خواهند بود.

وی افزود: چنین افرادی انسان های کاملی هستند که به جز حق چیزی را نمی بینند.

وی در پایان با تأکید بر اینکه گروه اهل شقاوت دایما در تاریکی های دنیا دست و پا می زنند، گفت: اینها تا ابد در تاریکی ها خواهند بود.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین