عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۲۴۷
تاریخ انتشار : ۲۴ مهر ۱۳۹۳ - ۲۰:۳۲
آیین رونمایی از نرم‌افزارهای جدید «قواعد ادبیات عربی» و «کتابخانه دروس حوزوی» با حضور علما، اساتید و پژوهشگران حوزه و دانشگاه در سالن اجتماعات مرکز تحقیقات کامپیوتری علوم اسلامی آغاز شد.

عقیق:متکفل پروژه در این مراسم با اشاره به این آثار فاخر و ارزشمند اظهارداشت: این محصولات جدید پس از چهار سال تلاش 20 نفر از محققان و پژوهشگران حوزه و دانشگاه امروز به جامعه علمی کشور تقدیم می گردد.

سید مصطفی حسینی با اشاره به نرم افزار «کتابخانه دروس حوزوي» افزود: این نرم افزار حاوی متن کامل 230 عنوان در 785 جلد كتاب از دروس حوزوي در موضوعات مختلف قرآن، نهج البلاغه، حدیث، فقه، اصول فقه، ادبیات عربی، کلام، منطق، حکمت و فلسفه، اخلاق و عرفان می باشد که با قابلیت ها و امکانات متعدد پژوهشی دسترس علاقه مندان قرار گرفته است.

وی سپس به معرفی نرم افزار «قواعد ادبيات عربي» پرداخت و گفت: این محصول نیز حاوی متن کامل 143 عنوان در 253 جلد كتاب در زمینه قواعد ادبيات عربي شامل موضوعاتی از جمله صرف، نحو، معانی، بیان، بدیع، تاريخ ادبيات عربي و تاريخ نحو می باشد که جامعه علمی کشور می توانند پژوهش های کاربردی خویش را با آن به ثمر برسانند.

این محقق و پژوهشگر حوزه علمیه قم در ادامه با اشاره به قابلیت ها و امکانات این نرم افزار اظهارداشت: دسته‌بندی کتب بر مبنای موضوعات، ارتباط هر يك از صفحات متني کتاب با صفحه تصویري آن، ارتباط ترجمه، شرح و حاشیه با متن اصلي آن، دسترسي آسان كاربران و پژوهشگران به آيات موجود در متون برنامه به همراه مطالب مربوط به آن‌ها، همچنین يادداشت‌برداري، ذخيره­ سازی، ويرايش و چاپ متن از جمله امکانات این محصولات جدید مرکز نور می باشند.

 


منبع:حوزه
211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین