عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۱۹۸
تاریخ انتشار : ۲۳ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۱۱
حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند از انتشار چاپ دوم کتاب «لبخندهای ماه» با موضوع مجموعه‌ای از گفتارها و رفتارهای حضرت محمد مصطفی(ص) که لبخند را بر لب‌ها می‌نشاند، برای گروه سنی کودک خبر داد.

عقیق:حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند، نویسنده و شاعر ادبیات کودک و نوجوان با اشاره به کتاب «لبخندهای ماه»، بیان داشت: به تازگی چاپ دوم این کتاب، از سوی انتشارات «سروش» برای گروه سنی کودک منتشر شده است.

وی اضافه کرد: کتاب «لبخندهای ماه»، مجموعه‌ای از گفتارها و رفتارهای حضرت محمد (ص) است که لبخند را بر لب‌ها می‌نشاند و سرور و شادی را به میهمانی دل می‌برد.

حجت‌الاسلام دانشمند ادامه داد: این کتاب، با زبان و بیانی ساده شوخی‌های پیامبر را برای کودکان به تصویر کشیده است. که از بخش‌های آن نیز می‌توان به «آقای گل نشان»، «پیرزن‌ها جوان می‌شوند»، «آقای دو گوشان»، «چه کسی این مرد را می‌خرد؟»، «مرد چشم سفید»، «بار حلیم» و «خوردن با یک طرف دهان»، اشاره کرد.

وی درباره کتاب «بانوی مهربان شهر قم»، عنوان کرد: این کتاب، دو هفته پیش از سوی نشر «زائر» منتشر شد، که مضمون آن هم شعری بلند درباره زندگانی حضرت معصومه (س) و زیارت برای گروه سنی کودک بوده و دربردارنده 12 صفحه است.

بر اساس این گزارش، حجت‌الاسلام مرتضی دانشمند، نویسنده و شاعر کودک و نوجوان و پژوهشگر قرآنی، علاوه بر علوم اسلامی، تحصیلات جدید را تا مقطع کارشناسی در رشته حقوق و کارشناسی ارشد، در رشته علوم حدیث با گرایش کلام و عقاید ادامه داد و از پایان نامه ارشدش با عنوان «روش‌های انتقال آموزه‌های اعتقادی به کودکان 7 تا 14 سال در قرآن و روایات» در دانشکده علوم حدیث قم دفاع کرد.

حجت‌الاسلام دانشمند در کنار درس‌های حوزه و دانشگاه با زبان‌های عربی و انگلیسی آشنا شد و سفرهایی تبلیغی به لبنان، سوریه و حجاز داشت. او از سال‌های آغازین طلبگی، قلم به دست گرفت و نوشتن برای کودکان و نوجوانان را سر لوحه کارهای خویش قرار داد. وی اوقات‌اش را به خواندن، نوشتن، پژوهش و تدریس می‌گذراند، با مجلات گوناگون کودک و نوجوان همکاری داشته و تا کنون کتاب‌های فراوانی برای کودکان و نوجوانان در زمینه شعر، قصه و مقالات گوناگونی در قلمرو علوم قرآنی منتشر کرده است که از جمله آنها می‌توان به «اختراع بزرگ من کودک»، «این همان مرد است»، «بانوی مهتاب»، « تو هم بیا»، «ثروتمندی که گدا شد»، «خدای مهربان مورچه‌ها»، «راهی به سوی بهشت»، «رو برگ گل نوشته»، «زنان سپید پوش»، «زیر شاخه زیتون»، «سفر به چشمه نماز»، «فرشته‌ای در زمین»، «کودکی که با پیامبر سخن گفت»، «نوجوانان می‌‌پرسند»، «یک صدف از هزار»، «یک نفر به اندازه همه»، «الف لام میم ذلک الانقلاب عام»، «آقای دست و دل باز»، «آن روز شیرین»، «خواب عجیب پیامبر(ص، «سکه‌ای از آسمان»، «می‌خواهم دانشمند شوم»، «امیران کوچک»، «پیام‌های آسمانی (تفسیر قرآن)»، «دعای گنجشک‌ها»، «پرسش‌های دیروز و امروز»، «آن سوی تن»، «هدیه‌های آسمان» و «از نزدیکانت آغاز کن» اشاره کرد.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین