عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۱۲۴
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۱:۳۱
با بدرقه مداحان پایتخت صورت گرفت
مداحان، ذاکران و پیرغلامان اهل بیت عصمت و طهارت با نوای «یا علی» تهران را به مقصد خوزستان برای حضور در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی ترک کردند.

عقیق:مداحان و پیر غلامان اهل بیت عصمت و طهارت صبح امروز سه‌شنبه 22 مهر ماه با حضور در مهدیه امام حسن مجتبی (ع) تهران، ضمن مدیحه‌سرایی و سر دادن نواهای آیینی تهران را به مقصد خوزستان ترک کردند تا در دوازدهمین اجلاس بین‌المللی پیرغلامان حسینی که از 23 تا 24 مهر ماه در اهواز برگزار می‌شود شرکت کنند.

در این مراسم معنوی چهره‌هایی همچون علی آهی رئیس خانه مداحان، غلامرضا سازگار شاعر آیینی، اکبر بازوبند مداح پیشکسوت، مصطفی خرسندی رئیس کانون مداحان و شعرای آیینی کشور، محمدحسین صوفی معاون صدا و چهره‌هایی از کشورهای نیجریه، عراق، ترکیه، هندوستان، افغانستان، آذربایجان و ... حضور داشتند.

در بخشی از این مراسم ذاکران اهل بیت به مناسبت عید غدیرخم به ذکر مناقب امیرالمؤمنین امام علی (ع) پرداختند و نوای یا علی حضار حس و حال ویژه‌ای را به مهدیه امام حسن علیه السلام بخشید.

در ادامه نیز اشعاری در وصف حضرت سیدالشهداء قرائت شد که همراه با روضه حضرت علی اصغر (ع) دیدگان حاضر در مراسم را اشک‌بار کرد.

صوفی در حاشیه این مراسم، به خبرنگار فارس گفت: مراسم استقبال از پیرغلامان اهل بیت عصر امروز در استان خوزستان برگزار می‌شود.

معاون صدا ادامه داد: ما در رسانه ملی دو کار برای ایام محرم انجام می‌دهیم نخست اینکه مراسم عزاداری مردم در طول ماه محرم را منعکس می‌کنیم و دوم اینکه همایش بین‌المللی پیرغلامان حسینی را برگزار می‌کنیم که امسال دوازدهمین دوره آن در استان خوزستان برگزار می‌شود.

پس از پایان این مراسم جمعی از مداحان پایتخت به همراه مداحان بین‌المللی با اهدای شاخه گل راهی فرودگاه مهرآباد شدند تا به اهواز بروند قرار است در این دوره اجلاس سبک مداحی صادق آهنگران ثبت ملی شود.


منبع:فارس

211008

 


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین