عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۹۰۸۹
تاریخ انتشار : ۲۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۳:۰۵
مداحی حاج سعید حدادیان و حاج احمد نیکبختیان در مهدیه امام حسن مجتبی(ع)
در مورد علی بن ابیطالب چهار واژه داریم اول ولایت ، دوم امامت، سوم وصایت، چهارم محبت و مودت است که این چهار مورد دلیل قرآنی و روایی دارد که پیامبر قبل از غدیر بیان کردند...

گزارش تصویری


عقیق: مراسم جشن عید سعید غدیر با حضور جمعی از محبین امیرالمومنین(ع) در هیئت رزندگاه غرب تهران برگزار شد.

به گزارش عقیق در این مراسم حجت الاسلام حسینی سخنرانی کرد و در ادامه حاج سعید حدادیان ، حاج احمد نیکبختیان، کربلایی محمد حسین حدادیان و کربلایی وحید یوسفی به مداحی پرداختند.

نکاتی از سخنان حجت الاسلام حسینی را بخوانید؛

_ مگر می شود روز غدیر باشد و آیاتی از قرآن خوانده نشود. امروز روزی است که دشمنان از شما مأیوس شدند. امروز روزی است که دین شما تکمیل شد. اکمال دین،رضایت خدا و اتمام نعمت این ها ویژگی های مهمی است که روز غدیر خم را نسبت به همه روزهای سال برتری داده است. که هیچ روزی مثل امروز ویژگی هایی که در قرآن کریم برای روز عید غدیر خم گفته شده را ندارد.

_ این اتفاقات و ماجراهای تاریخی که در صدر اسلام رخ داده تابلوی تاریخ اسلام است. سؤالی است که همه ساله این مراسم برگزار می شود و غدیر خم تجلیل می شد  آیا صرفاً تعظیم شعائر است و یا خاصیت دیگری هم دارد؟

_ این ماجراها مانند خورشیدی می ماند که طلوع و غروب می کند. همه ساله زمانی که غدیر از راه می رسد این طور است که جریان غدیر خم و  فیوضات غدیر خم با تمام ماهیت فیضی اش طلوع می کند و فیض می دهد و بعد تا سال آینده غروب می کند. لذا روزه گرفتن در این روز برابر با هشتاد سال عبادت است. اطعام امروز برابر با چندین سال عبادت است.

_ خداوند متعال در آیه ای پیامبر را به شدت تهدید می کند که ابلاغ کن پیامبر چیزی که از جانب خداست و اگر این کار را نکنی بیست و سه سال کار بیهوده کرده ای.

_ در مورد علی بن ابیطالب چهار واژه داریم اول ولایت ، دوم امامت، سوم وصایت، چهارم محبت و مودت است که این چهار مورد دلیل قرآنی و روایی دارد که پیامبر قبل از غدیر بیان کردند.اما در روز عید غدیر پیامبر هراس داشتند که چیزی که خدا دستور داده به مردم گفته شود را مردم نتوانند هضم کنند.

_ در خطبه غدیر هر چهار مورد را پیامبر فرموده ولی مورد پنجم را در لابه لای این چهار مورد بیان کردند که با حل شدن این مورد آخر چهار مورد دیگر هم حل می شود. در مورد پنجم دلیل قرآنی وجود دارد. بعد از غدیر خم اولین آیه ای که نازل می شود برای تثبیت و تأیید این نکته است که غدیر خم در روز هجدهم ذی الحجه سال دهم هجری اتفاق افتاده است. در جریان مباهله که شش روز بعد از عید غدیر می باشد خداوند مهر و امضا را می زند و پنجمین مورد که در غدیر پیامبر فرمودند نفس پیامبر است که در روز غدیر پیامبر فرموددند که علی نفس من است.

_ امروز روز اعلام نفس بودن نسبت به پیامبر است و اگر مردم این نکته را قبول می کردند و هضم می کردند همه مشکل ها حل می شد. پیامبر نگران فهم مردم از این نکته بود.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین