عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۹۹۵
تاریخ انتشار : ۲۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۱۱
آیت‌الله سبحانی گفت: امروز سلاح ما علم به همراه منطق است و باید با این دو وسیله، افکار خود را به دنیا عرضه کنیم.

عقیق:آیت الله سبحانی مرجع تقلید در مراسم آیین عمامه‌گذاری طلاب مجتمع آموزش عالی امام خمینی(ره) قم، راه‌اندازی جامعةالمصطفی را از ثمره‌های انقلاب اسلامی دانست و اظهار کرد: در عالم شیعه چنین جریانی را در رویا هم نمی‌توانستیم مشاهده کنیم که این نهاد مقدس به وجود بیاید و بتواند شیعیان را از سراسر جهان دعوت، تربیت و اعزام کنند.

وی افزود: همه این دستاوردها در پرتو انقلاب اسلامی است که توانستیم وجود خارجی المصطفی را درک کنیم.

سبحانی با اشاره به آیه 39 سوره احزاب، گفت: خداوند متعال در این آیه فرموده است: «الَّذِینَ یُبَلِّغُونَ رِسالاتِ اللَّهِ وَ یَخْشَوْنَهُ وَ لا یَخْشَوْنَ أَحَداً إِلاَّ اللَّهَ وَ کَفی‏ بِاللَّهِ حَسِیباً/ کسانی که پیام‌های الهی را ابلاغ می‌کنند و از خدا می‏‌ترسند و از هیچ کس جز خدا بیم ندارند و خداوند برای حسابرسی کافی است».

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم خطاب به طلاب غیر ایرانی تأکید کرد: شما نیز باید به ابلاغ پیام الهی در کشورهای خود پرداخته و از احدی جز خداوند متعال بیم نداشته باشید.

این مفسر قرآن کریم با اشاره به روایتی از امام صادق(ع)، خاطرنشان کرد: پیشوای ششم شیعیان در این روایت فرموده است: «العارفُ بِزمانِهِ لا تَهجُمُ علیه اللّوابِسُ/ کسی که زمان خودش را بشناسد گرفتار اشتباه کاری‌ها نمی‌شود».

سبحانی با تأکید بر درک شرایط روز تصریح کرد: شما باید در راستای این روایت امام صادق(ع)، مطابق با شرایط حرکت کرده و افکار را شناخته و با علم به شرائط روز، مسیر را بپیمایید.

وی با بیان این‌که «امروز تفنگ ما قلم و محتوای فکر ما قرآن و عقل است» تأکید کرد: مسئولین المصطفی باید بر روی تربیت طلاب در امر تبلیغ بسیار سرمایه گذاری کرده تا بتوانیم مبلغان و نویسندگانی آشنا با شرایط و زبان منطقه خود به دنیا عرضه کنیم.

این استاد خارج فقه و اصول حوزه علمیه قم اظهار کرد: امروز تمام تلاش دشمنان ایران اسلامی تخریب نظام و تشیع است؛ چراکه کشور ما نظامی اسلامی را پذیرفته و الگو برای دیگر کشورهاست.

این مفسر قرآن کریم به موضوع داعش پرداخت و گفت: امروز این گروه تروریستی به اسم مبارزه با آمریکا شیعه کشی کرده و با بی منطقی کامل جولان می‌دهد.

وی در پایان حفظ آیات قرآن کریم را بسیار مهم برشمرد و خاطرنشان کرد: خودسازی بالاترین مرحله‌ای است که انسان‌ها باید به دنبال آن بوده و شما عزیزان نیز از آن غافل نشوید.

بر اساس این گزارش در این مراسم، 40 نفر از طلاب المصطفی از 10 کشور دنیا به دست این مرجع تقلید معمم شدند.

 

منبع:حوزه

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین