عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۸۱۴
تاریخ انتشار : ۱۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۸:۴۷
«محمدعلی چوهدری» نقاش ۷ ساله مشهدی است که به عنوان کم‌سن‌ترین نقاش جهان اسلام معرفی شده است.
عقیق: به نقل از فارس، «محمدعلی چوهدری» کم سن و سال‌ترین نقاش جهان اسلام است که در مشهد مقدس زندگی می‌کند؛ مادر او ایرانی و پدرش پاکستانی است. این نخبه نقاش جهان اسلام از سه سالگی بدون اینکه آموزش خاصی دیده باشد، شروع به کشیدن نقاشی کرده و دارای سبک منحصر به فردی است.

فلسطین به عنوان مسئله مهم جهان اسلام، قصه‌های قرآنی، روایت‌هایی از زندگی ائمه معصومین علیهم السلام، قصه‌های شاهنامه و برخی از مسائل مهم اجتماعی از جمله محورهای موضوع نقاشی محمد علی است.

در این نقاشی، نیروهای رژیم صهیونیستی در حال حمله به مردم غزه هستند؛ خانه‌های مردم خراب شده است؛ کودکی، در این کشتار زنده مانده و دست‌هایش را به آسمان گرفته تا از آسمانی‌ها کمک بگیرد.


محمدعلی در خانواده‌ای متدین و مذهبی رشد کرده است طوری که هفته‌ای دو بار در نماز جماعت حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا علیه السلام حضور یافته و همچنین به همراه پدر و مادر و برادرش در هیئت‌های مذهبی هفتگی شرکت می‌کند. ضمن اینکه برادر محمدعلی، خیلی زیبا نقاشی‌های برادرش را روایت می‌کند.


صفورا ملک مادر «محمدعلی چوهدری» می‌گوید: محمدعلی علاقه زیادی به نقاشی داشت؛ ما هم این علاقه را به سمت محورهای مهم جهان اسلام هدایت کردیم؛ در این راستا پدر محمدعلی خیلی زحمت کشیده است.


داستان حضرت ابراهیم علیه السلام وقتی که بت‌ها را شکستند


قصه امام رضا علیه السلام (ضامن آهو)


خوان سوم شاهنامه؛ کشتن اژدها

تاکنون نمایشگاه‌های نقاشی از آثار محمد علی در برج میلاد و کارگاه‌هایی نیز در مشهد مقدس بر پا شده است. آخرین اثر وی درباره عید غدیر خم است که به زودی رونمایی می‌شود.



ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین