عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۸۹
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۲۲:۲۸
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی اظهار کرد: اشعار شعرای آئینی نقش کلیدی و اساسی در شناخت نهضت حسینی در جامعه دارد و بیانگر شخصیت سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی اهل بیت(ع) است.
عقیق: حجت‌الاسلام علی‌اکبر انصاری‌راد، معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی روز گذشته، 15 مهرماه در نشست کانون مداحان استان هرمزگان به جایگاه شاعران مذهبی در احیای نهضت حسینی اشاره و ابراز کرد : اشعار شعرای آئینی نقش کلیدی و اساسی در شناخت نهضت حسینی در جامعه دارد و بیانگر شخصیت سیاسی، فرهنگی، اخلاقی و اجتماعی اهل بیت(ع) است.
معاون فرهنگی، آموزشی و پژوهشی تبلیغات اسلامی هرمزگان بیان کرد: اشعار شعرای آئینی، نقش کلیدی و اساسی در شناخت نهضت حسینی در جامعه دارد.
حجت الاسلام انصاری راد افزود: کانون مداحان باید مشکلات و آسیبهای موجود در مداحی را رصد و در جهت رفع آن برآیند.
وی به جایگاه و نقش مداحی اشاره و تصریح کرد: مداحی که یک هنر مؤثر و تأثیر‌گذار در حوزه فرهنگی دینی است و اکثر آنها با نقش و جایگاه مداحی و مرثیه‌سرایی آگاه هستند.
انصاری راد با اشاره به اهمیت مداحی افزود: اگر از مداحی بعنوان یک ظرفیت مهم و اثر گذار در کنار سایر ظرفیت‌هایی که در این حوزه فعالیت می کنند به درستی بهره برداری شود تحولاتی را در حوزه مداحی خواهیم داشت .
وی، مداحی را یک فرصت در برابر تهدیدهای استکبار از قبیل جنگ نرم دانست و ابراز کرد: یک مداح در اکثر مواقع می‌تواند بعنوان یک مبلغ عمل کند لذا این فرصتی استثنایی است و باید از این فرصت استفاده کند.
وی‌ مداحی را یک  دستاورد بزرگ مکتب عاشورایی خواند و تصریح کرد: در طول تاریخ تشیع از همین مداحی اصیل استفاده شده و می‌توان گفت یکی از روش‌های تقویت اعتقادی مردم بوده است.
انصاری راد در پایان گفت: در آستانه برگزاری سومین دوره انتخابات کانون‌های مداحان در کشور و به تبعه آن در استان هرمزگان و شهرستان‌ها هستیم لذا ضروری است تا یک‌سری جلسات توجیهی در این زمینه برگزار شود.

منبع:ایکنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین