عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۷۵
تاریخ انتشار : ۱۶ مهر ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
رئیس خوجه‌های ماداگاسکار، از فعالیت مدرسه‌ای به نام حضرت فاطمه معصومه سلام‌الله علیها در این کشور خبر داد.
عقیق: رئیس خوجه‌های شیعه اثنی عشر ماداگاسکار که به میزبانی جامعة‌المصطفی العالمیه در قم حضور داشت، مضجع نورانی بانوی کرامت را زیارت کرد.

وی در ادامه در نشستی با مدیر روابط عمومی و امور بین‌الملل آستان مقدس قم گفت: در سال گذشته مدرسه‌ای ویژه بانوان در شهر ماجونگا که یکی از شهرهای مهم ماداگاسکار می‌باشد، راه اندازی شد و بر اساس پیشنهاد مطرح شده، این مدرسه عالی در رشته فقه و معارف به نام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها کار خود را آغاز کرد.

رئیس خوجه‌های شیعه اثنی‌عشری ماداگاسکار با اشاره به نظارت جامعة‌المصطفی العالمیه در ماداگاسکار بر فعالیت‌های علمی و آموزشی این مدرسه عالی گفت: نامگذاری این مدرسه به نام حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها فرصتی برای معرفی هرچه بیشتر این بانو و نقش ایشان در اسلام برای علاقه مندان فراهم آورده است.

وی خاطرنشان کرد: در این مدرسه عالی دینی که با حمایت مالی خوجه‌ها در حال فعالیت است، در کنار آموزش‌های دینی، آموزش‌های هنری مانند خیاطی، گلدوزی و...نیز به بانوان ارائه می‌شود.

نواز مولو افزود: در شرق آفریقا مدارس و مراکز علمی و دینی به نام‌های بانوان بزرگ اسلام از جلمه حضرت فاطمه زهرا و زینب سلام الله علیهما وجود دارد و با توجه به مقام والای حضرت فاطمه معصومه سلام الله علیها و نقش این بانو در حفظ و نشر معارف دینی، تصمیم گرفته شد تا این مدرسه به نام مبارک این بانو فعال شود.

ماداگاسکار در جنوب شرق آفریقا قرار دارد و موزامبیک، تانزانیا و کومور از جمله همسایه‌های این کشور هستند.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین