عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۷۱
تاریخ انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۱ - ۲۰:۰۰
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات خبرداد:
رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت كه مراحل ساخت گنبد حرمين مطهر امامين عسگريين (ع) روبه پايان است.
عقیق: حسن پلارک با بیان اینکه گنبد حرمین مطهر امامین عسگریین با 28 هزار خشت طلا و به ابعاد 20 در 30 بوده اظهارداشت: این گنبد حاصل 1.5سال فعاليت شبانه روزي مهندسان و طراحان ايراني است.

وي با بيان اينكه مهندسان اكنون درحال كار بر روي آخرين گردانه اين گنبد هستند، ابراز اميدواري كرد تا هرچه زودتر گنبد مطهر حرمين امامين عسگريين (ع) رونمايي شود.

وي همچنين از سنگ كاري و بازسازي رواق هاي داخل حرم مطهر امامين عسگريين (ع) خبر داد و افزود: ساخت ضريح مطهر حرمين در قم ، 80 درصد پيشرفت فيزيكي دارد.

پلارك پيش بيني كرد: اين پروژه عظيم همگام با پايان يافتن عمليات اجرايي ديگر طرح ها در شهر سامرا، رونمايي شود.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات در مورد بازسازي حرم حضرت علي (ع) در نجف اشرف نيز توضيح داد :حرم اميرمومنان(ع ) ، از وسعت بسيار كم و با ابعاد 100 متر در 100 متر كه به هيچ وجه در شان ايشان نبود، احداث شده بود.

پلارك با بيان اينكه نيمي از حرم حضرت علي (ع) را رواق ها و صحن پوشانده بود، گفت: اين در حالي است كه ما با طراحي بسيار دقيق موفق به احداث يك صحن و سرا به ابعاد 110 در 400 متر پيرامون اين حرم مطهر شده ايم.

وي ادامه داد: اين صحن و سرا در فضايي شامل سه طبقه و به نام حضرت فاطمه (س) در حال ساخت است.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات با اشاره به پيشرفت فيزيكي 24 درصدي اين طرح در كمتر از شش ماه ،گفت: عمليات اجرايي ساخت اين صحن و سرا پس از تملك زمين ها، آغازشد.

پلارك تاكيد كرد: اين پروژه بيش از 200 هزار متر مربع زيربنا دارد و قرار است در فاصله زماني چهارساله، تكميل شود.

وي درباره اقدامات صورت گرفته در بازسازي حرم امامين جوادين (ع) در شهر كاظمين نيز گفت: فضاي حرمين با الحاق مسجد متروكه صفوي و با دوسال كار شبانه روزي مهندسان ايراني در يك طرح ضربتي به 2 برابر افزايش يافت.

وي با بيان اينكه ضريح حرم مطهر حضرت عباس (ع) نيز در حال ساخت است، گفت: كارگاه احداث اين ضريح مطهر ابتدا در تهران شكل گرفت و با مشاركت دوستان عراقي به شهركربلا منتقل شد.

پلارك، همچنين از اتمام نيمي از آيينه كاري و سنگ كردن كف حرم مطهر سيدالشهدا (ع) خبر داد و گفت: همه اين فعاليت ها در قالب معماري اسلامي انجام شده و اين كارها در حرم حضرت عباس (ع) نيز در حال انجام است.

وي با اشاره به تصويب طرح جامع شهر كربلا در دولت عراق، ادامه داد: اكنون بعد از چهار سال كار مطالعاتي از سوي طراحان ايراني، اين طرح جامع با محوريت توسعه حرم هاي مطهر در كربلاي معلي مصوب شده است.

رييس ستاد بازسازي عتبات عاليات گفت: ما تلاش خواهيم كرد تا در آينده شاهد توسعه بين الحرمين و ديگر اماكن متبركه در شهر عراق باشيم.

به گفته پلارك،اكنون 50 پروژه بزرگ با مشاركت و همراهي مهندسان و مردم ايران در عتبات عاليات در حال اجرا است.

وي در مورد تشكيل ستاد بازسازي عتبات عاليات افزود: اين ستاد در سال 81 با حمايت و مشاركت هاي بي دريغ مردم راه اندازي شد و اكنون يك دهه از فعاليت هاي آن مي گذرد.

وي ادامه داد: بعد از فروپاشي حكومت صدام،كار بازسازي حرم امام حسين (ع) و بعد از آن حرمين مطهر ديگر در شهر كربلا آغاز شد.

وي تاكيد كرد: اموال و دارايي هاي مردمي به عنوان مهمترين كمك ها، باعث شد تا اقدامات بازسازي در عتبات عاليات بسيار سريع انجام شود.


منبع: پايگاه اطلاع رساني حج
کد خبرنگار 211007

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین