عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۳۳۸
تاریخ انتشار : ۰۹ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۶
کفاش در افتتاحیه دور جدید مسابقات درس‌هایی از قرآن خبر داد
معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از بازنویسی آثار شهید مطهری به زبان دانش‌آموزان، تنظیم سند نماز با هدایت‌های حجت‌الاسلام قرائتی و اجرای طرح حفظ موضوعی قرآن کریم به عنوان جدیدترین اقدامات معاونت پرورشی این وزارتخانه نام برد.
عقیق: آئین افتتاحیه بیست و سومین دوره مسابقات برنامه تلویزیونی درس‌هایی از قرآن با حضور حجت‌الاسلام قرائتی استاد قرآن کریم، حجت‌الاسلام امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران، حمیدرضا کفاش معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش وجمعی از دانش‌آموزان و فرهنگیان شرکت‌کننده در مسابقات درس‌هایی  از قرآن در تالار شیخ صدوق آستان حضرت عبدالعظیم حسنی (ع) برگزار شد.

بنابر این گزارش، این مراسم با تلاوت قلعه‌نویان قاری نوجوان قرآن کریم آغاز و پس از آن حجت‌الاسلام موحدی‌نژاد به ارائه گزارشی از برگزاری مسابقات درس‌هایی از قرآن پرداخت.

موحدی‌نژاد با اشاره به راه‌اندازی این مسابقات از حدود 22 سال پیش گفت: مسابقات درس‌هایی از قرآن 22 سال قبل توسط جمعی از فرهنگیان و با استفاده از برنامه درس‌هایی از قرآن به راه افتاد که به این وسیله نسل جوان با معارف قرآن و سیره اهل بیت(ع) آشنا شوند که این حرکت سبب راه‌اندازی موسسه ترویج فرهنگ قرآنی شد.

وی از استقبال بیش از 2 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در دوره مسابقات درس‌هایی از قرآن خبر داد و گفت:  این موسسه به 30 هزار پایگاه دارد که در دور قبل مسابقات بیش از 2 میلیون و 700 هزار دانش‌آموز در آن شرکت کردند. همچنین برنامه خلاصه‌نویسی ماه مبارک رمضان، برنامه انس با قرآن، مسابقات اینترنتی و پیامکی و دوره‌های مهارت‌آموزی روش تدریس قرآن برای مربیان و معلمان از دیگر فعالیت‌های موسسه ترویج فرهنگ قرآنی است.

ستاد تفسیر قرآن و طرح تربیتی چهره به چهره به دستور قرائتی تشکیل شد

موحدی‌نژاد از واگذاری دو فعالیت دیگر از سوی حجت‌الاسلام قرائتی به موسسه ترویج خبر داد و گفت: چندی پیش حجت‌الاسلام قرائتی دو فعالیت دیگر را هم به موسسه ترویج واگذار کرد که شامل ستاد تفسیر قرآن و طرح تربیتی چهره به چهره است.

وی از مشارکت دانش‌آموز اهل سنت در برنامه درس‌هایی از قرآن خبر داد و گفت:‌ سال گذشته در برخی از مناطق سنی نشین کشور شاهد حضور دانش‌آموزان اهل سنت در مسابقات درس‌هایی از قرآن بودیم و خوشبختانه مسئولان آنها هم به خوبی از برنامه پشتیبانی و حمایت کردند که این‌ها از موفقیت‌های برنامه است.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام امرودی معاون فرهنگی اجتماعی شهرداری تهران طی سخنانی به وصف حجت‌الاسلام قرائتی پرداخت و گفت: حضرت علی (ع) می‌فرماید: انسان‌ها باید یا شاگرد باشند و یا معلم و خیری در وسط اینها نیست. معلم جایگاه ویژه‌ای دارد که امروز ما افتخار این را داریم که شاگرد معلم بزرگی به نام آقای قرائتی هستیم.

وی با اشاره به اینکه آقای قرائتی به دنبال اسم نیست، گفت:‌ ایشان هیچگاه به دنبال رفع تشنگی نیست بلکه وی به دنبال خود تشنگی است. این استاد بزرگوار دنبال اسم نیست بلکه به دنبال کار است او رئیس بی‌سوادها و بی‌نمازهای عالم می‌شود و همواره به دنبال گم شدن در قرآن است از این رو همه مردم او را پیدا می‌کنند.

در ادامه نیز حمیدرضا کفاش معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش طی سخنانی با اشاره به توصیه‌های حجت‌الاسلام قرائتی به نماز گفت: چند سال پیش در یک دوره تربیت مربی در مشهد حجت‌الاسلام قرائتی نکاتی را برای ما مطرح کرد که من هم به شما می‌گویم؛ وی همیشه معلمان را به نماز توصیه می‌کرد و برای نماز دغدغه بزرگی داشت توصیه‌های مکرر ایشان باعث شد ما هم در زمینه ترویج فرهنگ نماز تلاش‌هایی بکنیم و برای تشویق بچه‌ها به نماز برنامه‌ریزی کنیم.

کفاش از تلاش معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش برای تنظیم سند نماز خبر داد و گفت: با حمایت‌ها و رهنمودهای حجت‌الاسلام قرائتی ما در معاونت پرورشی آموزش و پرورش و به منظور تشویق بچه‌ها به نماز در حال تنظیم سند نماز هستیم و در آن به بررسی وضعیت برگزاری نماز در مدارس و آموزش و پرورش می‌پردازیم.

وی با اشاره به پیگیری دو موضوع جدید در معاونت پرورشی وزارت آموزش و پرورش گفت: در دولت جدید دو موضوع جدید در دستور کار معاونت پرورشی قرار گرفته که شامل حفظ موضوعی آیات قرآن و آشنایی با سیره اهل بیت است این‌ها موضوعاتی است که مقام معظم رهبری به آنها تاکید داشته و در آموزش و پرورش از آن غفلت شده است.

معاون پرورشی وزارت آموزش و پرورش از بازنویسی آثار شهید مطهری خبر داد و گفت: یکی دیگر از طرح‌های ما بازنویسی آثار شهید مطهری با زبان ساده و قابل فهم برای بچه‌ها است.

وی در پایان با اشاره به اینکه آموزه‌های قرآنی هیچگاه تکراری نمی‌شوند، گفت:‌ برخی کارها فورا تکراری می‌شوند اما در برخی فعالیت‌ها تکرار بسیار مفید است مانند برنامه‌های درس‌های‌ قرآن زیرا آموزه‌های قرآنی هیچگاه تکراری نیستند و همه مطالب آن به روز و قابل استفاده هستند.

در پایان این مراسم از برخی از دانش‌آموزان و فرهنگیان برگزیده دور قبل مسابقات درس‌هایی از قرآن تجلیل شد.

منبع:فارس

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین