عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۱۸۸
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۱۸:۰۸
معاون قرآن و عترت وزیر ارشاد
حجت الاسلام حشمتی گفت: امیدواریم با برگزاری جشنواره‌ای همچون جایزه ادبیات محتشم نهضت عاشورا و فرهنگ اهل بیتی را در بین جامعه تعمیق بخشیم.
عقیق:حجت الاسلام محمدرضا حشمتی معاون قرآن و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در نشستی خبری دومین دوره جایزه هنر و ادبیات محتشم با اشاره به نگاه معاونت برای حمایت از برنامه‌های عترتی در کنار فعالیت‌های قرآنی گفت: در حوزه معاونت قران و عترت ارشاد بخش اهل بیتی و عترت کمرنگ دیده شده لذا با برگزاری دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم به همت اداره کل ارشاد استان تهران با اشتیاق پیش قدم شدیم تا حمایتهای خود را از این جشنواره ابراز کنیم.

وی افزود: مرحله اول جایزه هنر و ادبیات محتشم معطوف به رشته شعر بود که امسال ان را توسعه دادیم و موضوعات مختلفی همچون داستان پایان‌نامه موضوعات مکتوب و غیره اضافه شد.

همچنین افراد می توانند در حوزه هنر در بخشهای فیلمنامه نویسی فیلم و رشته های دیگر شرکت کرده و اثار خود را به دبیرخانه این جشنواره ارسال کنند.

حجت الاسلام حشمتی عنوان کرد: دومین جایزه هنر و ادبیات محتشم دارای سایت اختصاصی بوده و پوستر و تبلیغات ان طی هفته‌های اینده منتشر می شود و هنرمندان و نویسندگان می‌توانند از کم و کیف این جشنواره مطلع شوند.

وی تصریح کرد: امیدواریم ضمن ارایه خدماتی که در قالب این جشنواره ارایه می‌شود بخش نهضت عاشورایی و فرهنگ اهل بیتی را در جامعه تعمیق بخشیو در راه معرفت افزایی سیره اهل بیت (ع) گامی موثر برداریم.

حجت الاسلام حشمتی تصریح کرد: دومین دوره جایزه ادبیات محتشم پس از فراخوان و دریافت آثار و داوری آنها تا پایان ماه سفر اختتامیه خود را برگزار می کند.

گفتنی است دبیرخانه دومین دوره جایزه ادبیات محتشم در معاونت هنری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران فعال است.

معاون قران و عترت وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی عنوان کرد: طی برگزاری جایزه هنر و ادبیات محتشم در اولین دوره اشعار خوبی جمع‌آوری شده که به زودی در قالب کتاب منتشر می‌شود.

وی با اشاره به نامگذاری این جشنواره به نام شاعر و ادیب کهن محتشم گفت: محتشم کاشانی از جمله شاعرانی است که دارای شخصیت معنوی و ادبی است که اشعار بسیاری در شان اهل بیت (ع) دارد و انسان هر وقت از ابیات محتشم یاد می کند یاد و خاطره نهضت عاشورا زنده می‌شود.

حجت الاسلام حشمتی عنوان کرد: از جمله وظایف و اهداف معاونت قرآن و عترت وزارت ارشاد سیاستگذاری و حمایت و پشتیبانی از فعالیت های قرانی و اهل بیتی است و اغلب کارهای اجرایی به عهده اداره کل ارشاد است از این رو نیازمند سیاستگذاری دقیقتر در بحث ترویج فرهنگ اهل بیت بودیم که حمایتهای خود را از برنامه‌های اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ابراز داشتیم.


منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین