عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۸۰۶۲
تاریخ انتشار : ۰۷ مهر ۱۳۹۳ - ۰۷:۱۶
یک استاد حوزه:
یک استاد حوزه و دانشگاه گفت: خداشناسی در گرو شناخت اهل بیت(ع) و معصومین(ع) است.
عقیق: معصومه ظهیری با اشاره به اهمیت معرفت و شناخت خداوند گفت: ایمان در پی شناخت و معرفت واقعی از خداوند باری تعالی به دست می‌آید.

این عضو هیات علمی جامعة‌الزهرا قم افزود: انسانی که به شناخت خداوند دست پیدا کند ایمان همه وجودش را خواهد گرفت و به درجه عبودیت و بندگی می‌رسد و در نهایت سعادت دنیا و آخرت را به دست خواهد آورد.

وی با بیان این‌که «خداشناسی در گرو شناخت اهل بیت(ع) است» گفت: شناخت اهل بیت(ع) انسان را به معرفت الهی می‌رساند و اگر کسی بخواهد خدا را بشناسد اما به شناخت اهل بیت(ع) نائل نشود نمی‌تواند به معرفت الهی برسد.

ظهیری اظهار کرد: مانوس شدن با اهل بیت(ع) به زندگی انسان برکت می‌بخشد و او را با خدای خود آشنا می‌سازد به ویژه لازم است جوانان انس بیشتری با اهل بیت(ع) داشته باشند چرا که تقوا در جوانی زیبنده است.

دبیر امور بانوان و خانواده در استانداری قم در خصوص اهمیت جایگاه اهل بیت(ع) در هدایت بشر گفت: اهل بیت(ع) چراغ هدایت به سوی صراط مستقیم و خداشناسی هستند و بدون دستیابی به شناخت حقیقی از اهل بیت(ع) نمی‌توان به خداشناسی دست یافت.

وی تصریح کرد: اگر سیره واقعی اهل بیت(ع) را بشناسیم از بسیاری از آلودگی‌ها و گناهان دوری خواهیم کرد چه بسا ریشه گرفتاری‌ها و مصیبت‌های انسان در عدم شناخت حقیقی از اهل بیت(ع) و رسالت آنها در هدایت بشر است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین