عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۸۶۴
تاریخ انتشار : ۰۲ مهر ۱۳۹۳ - ۱۷:۴۷
معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس انعقاد توافق نامه معاونت پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش با سازمان حج و زيارت امسال پنج هزار دانش آموز براي نخستين بار دركشور به عتبات عاليات عراق اعزام مي‌شوند.
عقیق:به نقل از ايرنا، «حميدرضا كفاش»معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش گفت: براساس برنامه ريزي‌ها از اول آبان اعزام اين دانش آموزان آغاز مي‌شود و دختران را مادران و پسران را پدرانشان در اين سفر همراهي مي‌كنند.

وي درباره حج عمره دانش آموزي گفت: سهميه پارسال آموزش و پرورش براي حج عمره دانش موزي دو هزار و ۶۰۰ دانش آموز بود كه امسال درخواست ما افزايش اين سهميه به شش يكهزار نفر است.

كفاش افزود: سازمان حج و زيارت پس از حج واجب اقدام به تشكيل شوراي عالي حج مي‌كند و سهميه قطعي مشخص مي‌شود.

وي گفت: حج عمره دانش آموزي كه ويژه پسران است در اسفند اجرا مي‌شود.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش در مورد اردوهاي راهيان نور گفت: اردوهاي راهيان نور امسال با سبك و روشي جديد و با امنيت كامل از نيمه دوم مهر براي يك ميليون دانش آموز مقطع دوم دبيرستان انجام مي‌شود.

وي با اشاره به طرح زيارت اولي‌ها به مشهد مقدس افزود: براي شادابي و نشاط در مدارس كشور برنامه‌هاي اردوها طراحي شده و دراين ارتباط امسال دوهزار نفر از مربيان پرورشي درچهار نوبت در رامسر و تهران آموزش ديدند تا بتوانند اردوها را براي دانش آموزان برگزار كنند.

كفاش با تاكيد بر تجهيز كتابخانه‌هاي مدارس گفت: براساس توافق وزارت آموزش و پرورش با فرهنگ و ارشاد اسلامي امسال كتابخانه‌هاي كلاسي مدارس ابتدايي كشور راه اندازي مي‌شوند.

وي گفت: از ۱۰۵ هزار مدرسه موجود در كشور ۴۰ درصد ابتدايي هستند.

معاون پرورشي و فرهنگي وزارت آموزش و پرورش افزود: محور برنامه‌هاي اين وزارتخانه امسال براساس تحصيل، تهذيب و ورزش است كه دربخش تحصيل افزايش توانمندي علمي دانش آموزان با كيفيت بخشي برنامه‌هاي آموزشي و تربيتي، در بعد تهذيب فعال كردن حوزه پرورشي، اقامه نماز، فضاي قرآني، مراكز دارالقرآن و در حوزه ورزش نيز توسعه المپيادهاي ورزشي مدارس و سلامت و ورزش دانش آموزان خواهد بود.

وي خاطرنشان كرد كه درحوزه فرهنگي و پرورشي آموزش و توانمندسازي مربيان و مشاوران، توسعه و تجهيز كانونهاي فرهنگي و تربيتي و اردوگاهها، بازگرداندن اردوهاي پر نشاط و شاداب به مدارس، اجراي طرح انس با اهل بيت (ع) براي آشنايي با زندگي معصومان، حفظ موضوعي آيات قرآني و بازنويسي آثار شهيد مطهري از ديگر برنامه‌هاي اين معاونت است.

كفاش درمورد مدارس امين گفت: اكنون ۵۰۰ مدرسه امين در كشور فعال هستند كه هدف وزارت آموزش و پرورش توسعه كيفي اين مدارس است.


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین