عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۷۴۳
تاریخ انتشار : ۰۱ مهر ۱۳۹۳ - ۱۰:۴۲
مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم گفت: در محرم امسال به توسعه و ترویج فعالیت‌های قرآنی در هیئت‌های مذهبی توجه ویژه‌ای خواهد شد.

عقیق: حجت‌الاسلام والمسلمین عباس اسکندری در جلسه اعضای شورای هیئت‌های مذهبی استان قم، با بیان اینکه توجه به فعالیت‌های قرآنی در سال‌های اخیر توسط هیئت‌های مذهبی بیشتر شده است، افزود: امسال انتظار می‌رود علاوه بر برگزاری جلسات قرآنی از سخنرانان خواسته شود صحبت‌های خود را به تشریح آموزه‌های قرآنی اختصاص دهند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم با بیان اینکه قرآن کریم مفسر اهل بیت(ع) است، کما اینکه اهل بیت(ع) مفسر قرآن هستند، تاکید کرد: اگر بخواهیم اهل بیت(ع) را خوب بشناسیم باید فعالیت‌های قرآن را محور کارهای هیئت‌های مذهبی قرار دهیم.

اسکندری تشویق جوانان متدین به نگارش مقالات با موضوع آموزه‌های قرآنی، برگزاری مسابقات قرآنی در سطوح مختلف، استفاده از هنرمندان برای خلق آثار هنری با موضوع قرآن کریم و... را از جمله فعالیت‌هایی ذکر کرد که هیئت‌های مذهبی می‌توانند با توجه به ظرفیت عظیمی که در اختیار دارند اجرا کنند.

وی با اشاره به معضلات فرهنگی و اجتماعی که در قم وجود دارد، تصریح کرد: در سال گذشته از تعدادی سخنرانان محوری که در سطح کشور شناخته شده هستند، خواسته شد در ایام محرم در محافل مذهبی قم حضور داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان قم کاهش آسیب‌های عزاداری در این استان را ثمره طرح ساماندهی هیئت‌های مذهبی ذکر کرد و گفت: درصدد هستیم با برنامه‌ریزی درست و کاربردی، آسیب‌های عزاداری در استان قم را ریشه کن کنیم.

اسکندری برگزاری دوره‌های آموزشی برای مسئولان هیئت‌های مذهبی، تشریح بایدها و نبایدهای عزاداری برای مسئولان هیئت‌های مذهبی و ادامه طرح ساماندهی هیئت‌های مذهبی را در تحقق این هدف مهم موثر دانست.

 

منبع:ایسنا

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین