عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۶۵۰
تاریخ انتشار : ۳۱ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۱:۴۷
یک عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم گفت: حوزه باید در عرصه رسانه قوی‌تر عمل کند و از جایگاه قلم و رسانه توقع و انتظار بیشتری داشته باشیم.
عقیق: آیت‌الله سیداحمد خاتمی در مراسم رونمایی از سه اثر قرآنی دارالحدیث با بیان این‌که «افتخار حوزه، تربیت پژوهشگران فاضل و هنرمند است» افزود: در زمان طاغوت تعداد طلاب پژوهشگر بسیار کم بود ولی امروز حجم عظیمی از این پژوهش‎ها در مجلات مختلف منتشر می‎شود.

وی یکی از کارهای مهم حوزه را تربیت فضلا با توان بیان بالا دانست و گفت: خطیب کسی نیست که تنها قدرت گرم کردن مجلس را داشته باشد بلکه کسی است که هم علم دارد و هم توان تشخیص شرایط زمانی و مکانی و موقعیت را برای بیان مباحث دارد.

خاتمی با اشاره به کتاب‌های منتشر شده دارالحدیث افزود: امروزه اخلاق به عنوان ابزاری برای بیرون راندن رقبا از صحنه مبارزات است که دو طرف همدیگر را به بی اخلاقی متهم می‌کنند.

وی گفت: سبک زندگی در معارف اسلامی شامل چهاربخش ارتباط با خدا، ارتباط با مردم، ارتباط با خود و ارتباط با طبیعت است که باید در پژوهش‌های حوزویان به این چهار بخش برای تببین درست مقوله سبک زندگی توجه شود.

این استاد حوزه گفت: موسسه دارالحدیث یکی از خلاءهای مهم و چالشی در حوزه معارف حدیث و روایات در اسلام و تشیع را پرکرد و این مرکز تاکنون خدمات بسیار گرانسنگی به عرصه آموزش تخصصی و انتشار کتب بسیار مهم در این عرصه را عرضه کرده است.

وی افزود: این سه کتاب و هر کتابی که در حوزه معارف قرآن نوشته شود به نحوی تقویت کننده شیعه در جهان و برطرف کننده اتهام‎های ناروایی است که به شیعه به لحاظ بی‎تفاوتی به قرآن و اعتقاد به تحریف وارد می‎شود.

این عضو مجلس خبرگان، خصیصه اصلی این سه کتاب را قرآنی بودن و کاربردی بودن موضوعات دانست و گفت: این سه کتاب، کتاب‎هایی بودند که نیاز روز جامعه را منعکس کرده بود و هر کدام به سهم خود در این زمینه نقش مهمی ایفا خواهد کرد.

وی گفت: پژوهشگران حوزوی باید بزرگان حوزه و بزرگانی چون شهید مطهری را الگوی خود قرار دهند زیرا این بزرگان همیشه نیازهای روز را مدنظر قرار می‎دانند و مباحثی را طرح می‎کردند که توان حل مشکلات روز را داشته باشد به همین دلیل است که بسیاری از سخنرانی‎های این شهید پس از شهادت ایشان قلمی شده است.

منبع:ایسنا

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین