عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۷۰۸۶
تاریخ انتشار : ۲۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۰۷
خداوند مومنان را به سبب ترس از پادشاهان بنی فلان در دوران پایانی حکومت شان می آزماید و مراد از گرسنگی، گرانی قیمت ها است...

عقیق:از روایات به دست می آید که در آخرالزمان بر اثر گسترش فساد و تباهی ها و از بین رفتن رحم و عاطفه و ایجاد جنگ، جهان از نظر اقتصادی در وضعیت بدی به سر خواهد برد به طوری که آسمان نیز بر آنان رحم نمی کند و نزول باران که رحمت الهی است نیز برای آنان به غضب تبدیل شده و ویرانگر می شود.
پیامبر گرامی اسلام (ص) می فرمایند: "زمانی بر مردم فرا رسد که خداوند آنان را از باران در فصل و موسمش محروم می گرداند و باران نازل نمی شود و آن را در غیر موسمش فرو می فرستد."
امیرمومنان (ع) می فرمایند: "باران ها کم می شود تا جایی که نه زمین بذری را می رویاند و نه آسمان بارانی می بارد؛ در این هنگام مهدی (عج) ظهور می کند."
امام صادق (ع) می فرمایند: "... زمانی که حضرت قائم (ص) و اصحابش قیام کنند، آب بر روی زمین نایاب است و مومنان با ناله و زاری از درگاه الهی آب طلب می کنند تا آنکه خداوند بر آنان آب نازل می کند و آنان می نوشند."
همچنین در روایت است که رودخانه ها خشک می شوند و گرانی و قحطی سه سال به درازا می کشد.
شیوع گرانی، گرسنگی، فقر و کساد تجارت نیز از دیگر مشکلات مردم در آخرالزمان و در آستانه عصر ظهور است.
مردی از پیامبر (ص) پرسید: ای رسول خدا (ص) قیامت چه وقت برپا خواهد شد؟ حضرت (ص) فرمودند: "کسی که مورد سوال قرار گرفته از سوال کننده در این زمینه آگاه تر نیست، ولی قیامت دارای نشانه هایی است: یکی از آنها تقارب بازارها است."
پرسید: تقارب بازارها چیست؟ فرمودند: "کساد بازارها و تجارت و بارش باران بدون آنکه گیاهان و محصولاتی بروید.
امام صادق (ع) می فرمایند: "... در آن هنگام که سفیانی خروج می کند، مواد غذایی کم شده، قطحی به مردم می آورد و باران کم می بارد."
محمد بن مسلم می گوید: از امام صادق (ع) شنیدم که فرمودند: "پیش از ظهور حضرت قائم (عج) از سوی خداوند برای مومنان نشانه هایی است". گفتم: خدا مرا فدای تو گرداند؛ آن نشانه ها کدام است؟ فرمودند: "آنها همان گفته خداوند است که فرمود: "ولنبلونّکم بشی ء من الخوف و الجوع و نقص من الأموال و الأنفس و الثمرات و بشّر الصابرین" و شما (مومنان) را (پیش از ظهور قائم (عج)) به چیزی از ترس و گرسنگی و کمی دارایی ها و جان ها و میوه ها می آزماییم؛ پس صابران را مژده ده)" آن گاه فرمودند: "خداوند مومنان را به سبب ترس از پادشاهان بنی فلان در دوران پایانی حکومت شان می آزماید و مراد از گرسنگی، گرانی قیمت هاست و منظور از کمی دارایی ها، کساد تجارت و کمبود درآمد است و مقصود از نقصان جان ها، مرگ های فراوان و سریع و پی در پی است و مراد از کمبود میوه ها، کمبود عایدات و محصولات کشاورزی است. پس صابران را بشارت باد به تعجیل ظهور قائم (عج) در آن هنگام."
ابوهریره می گوید: وای بر اعراب از شری که به آنان نزدیک می شود؛ گرسنگی شدیدی رخ می دهد و مادران از گرسنگی فرزندان خود به گریه می افتند.
ابومحمد از مردی از اهل مغرب روایت می کند: مهدی (عج) ظهور نمی کند تا آنکه شخص (از شدت فقر و تنگدستی) دختر یا کنیز زیبای خود را به بازار می آورد و می گوید: کیست این دختر را از من بخرد و در برابر آن خوراک بدهد؟ در این شرایط است که مهدی (عج) ظهور می کند.

پی نوشت ها:
1- نشانه هایی از دولت موعود
2- مستدرک الوسائل
3- کنزالعمال
4- ارشاد

منبع:قدس

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
زینب
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۰۰:۴۲ - ۱۳۹۳/۰۶/۲۹
0
0
خوب خدا روشکر همه ی اینها هستش
اللهم عجل لولیک الفرج
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین