عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۹۵۰
تاریخ انتشار : ۲۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۰۶:۴۴
طب اسلامی؛
راوى مى‌گوید: امام صادق علیه السّلام براى درمان بلغم فرمود: علک رومى (سقز، صمغ) کندر، آویشن، سیاه دانه را برداشته، آن‌ها را با هم کوبیده و الک کرده ، سپس آن را به هم مى‌زنیم تا با هم مخلوط شود.
عقیق:*راوى مى‌گوید: امام صادق علیه السّلام براى درمان بلغم فرمود: علک رومى (سقز، صمغ) کندر، آویشن، سیاه دانه را برداشته، آن‌ها را با هم  کوبیده و الک کرده ، سپس آن را به هم مى‌زنیم تا با هم مخلوط شود. سپس آن را با عسل مخلوط مى‌کنى و هر روز و شب هنگام خوابیدن، به اندازه یک فندق از آن میل مى‌کنى.

*عبد اللّه بن مسعود یمانى مى‌گوید: طریانى از خالد فماط روایت کرده است که امام رضا علیه السّلام درباره داروى بلغم فرمود: هویج زرد یک مثقال، خردل دو مثقال و عاقرقرحا یک مثقال را برداشته و آن را با هم مى‌کوبى و ریز کرده، و الک کرده و سپس ناشتا از آن مى‌خورى. بلغم از بین مى‌رود، بزاق دهان را خوب مى‌کند و دندان‌ها را محکم مى‌کند. انشاء اللّه.

 
تعویذ براى سردردهاى مختلف

*محمد بن محمد برسى از محمد بن یحیى ارمنى از محمد بن سنان سنانى از یونس بن ضبیان از مفضل بن عمر از امام صادق از امام محمد باقر از امام سجاد از امام حسین از امام على روایت کرده است:

هنگامى که پیامبر صلّى اللّه علیه و اله و سلم به سردرد شدیدى مبتلا شد، جبرئیل به نزد پیامبر آمد و گفت: اى پیامبر خدا، این تعویذ متعلق به سردرد تو مى‌باشد، آن را بخوان، خدا شفایت مى‌دهد. اى محمّد! هرکه این تعویذ را هفت بار بر هر دردى بخواند خدا به اذن خودش شفایش مى‌دهد. پس بر هر جایى که دردى دارى دست بکش و بگو:

بسم اللّه ربّنا الّذى فى السّماء، تقدّس ذکره، ربّنا الّذى فى السّماء و الارض امره نافذ ماض کما أنّ امره فى السّماء إجعل رحمتک فى الارض و اغفر لنا ذنوبنا و خطایانا یا ربّ الطیّبین الطّاهرین أنزل شفاء من شفائک و رحمة من رحمتک على فلان ابن فلانة. (و به جاى فلانه، نام مادرش را بگوید)

*دعاى دیگر براى برطرف کردن درد صداع، این است:

یا مصغّر الکبراء و یا مکبّر الصّغراء و یا مذهب الرّجس عن محمّد و آل محمّد و مطهّرهم تطهیرا صلّ على محمّد و آل محمّد و امسح ما بى من صداع شقیقة.

*محمد بن ابراهیم سراج محبوب از هشام پسر سالم از حبیب سیستانى و آن شخص از علماى معروف سیستان بود روایت کرده است: نزد امام محمد باقر علیه السّلام رفتم و گفتم: مولاى من! هر هفته یک بار یا دو بار به سر درد مبتلا مى‌شوم!

امام به من فرمود: دست خود را به نیمۀ سرت که درد در آن احساس مى‌کنى بگذار و سه بار این دعا را بگو به خواست خداوند تبارک و تعالى شفاء خواهى یافت:

یا ظاهرا موجودا و یا باطنا غیر مفقود اردد على عبدک الضّعیف ایادیک الجمیلة عنده و إذهب عنه ما به من اذى إنّک رحیم ودود قدیر.

*سیارى از محمد بن على از محمد بن مسلم از على بن ابى حمزه از ابا بصیر روایت کرده است:

امام محمد باقر علیه السّلام را دیدم که: هرکه را به میگرن مبتلا بود به همان تعویذ، تعویذ مى‌نمود. و نیز براى درمان میگرن، این تعویذ را در یک تکّه کاغذ بنویسید و آن را به سمتى که درد مى‌کند آویزان کند.

دعا این است: بسم اللّه الرّحمن الرّحیم، اشهد أنّک لست باله إستحدثناک و لا بربّ یبید ذکرک و لا یشرکک قوم یقضّون معک و لا کان قبلک من إله أو نتعوّذ به و ندعک من أحد فیسأل فیک سبحانک و بحمدک صلّ على محمّد و آله و اشفه بشفاک عاجلا.

منبع:باشگاه خبرنگاران

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین