عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۸۸۵
تاریخ انتشار : ۱۸ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۲:۵۲
حجت الاسلام و المسلمين علي عليمحمدي ضمن تأكيد بر تبيين تفكرات تكفيري گري براي حجاج در موسم حج اين امر را گامي مهم در برون رفت جهان اسلام از اين بحران دانست.

عقیق:حجت الاسلام و المسلمين علي عليمحمدي، عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان، درباره راهكارهاي استفاده از فرصت حج جهت ايجاد همدلي بين مسلمين جهان و نمايان كردن چهره خبيث تكفير در سطح جهان اسلام كه در ديدار كارگزارن حج با مقام معظم رهبري طرح شد، گفت: مخاطبين اين بحث دو گروه، مردم داخل كشور و ديگر مسلمانان جهان هستند كه هر دو گروه را بايد مورد توجه قرار داد.

اين روحاني كاروان‌هاي حج درباره استفاده از پتانسيل حجاج ايراني در تحقق اين مهم اظهار كرد: متأسفانه در داخل خيلي از مردم نسبت به اعتقادات و باورهاي تكفيري اطلاعاتي ندارند پس اگر بتوان روحاني كاروان را به گونه اي آموزش داد تا در اين حوزه اشباع شود و او اين آگاه سازي را نسبت به حجاج انجام دهد قاعدتا هر حاجي به عنوان يك نماينده جمهوري اسلامي در حج عملكرد متفاوتي خواهد داشت.

وي گفت: بهترين كار تبين ديدگاه‌هاي تكفيري گري و خلاصه سازي و ترجمه آن به زبان‌هاي مختلف در قالب‌هاي تصويري ونوشتاري به زبان خودشان است وبايد اين مطالب در اختيار زوار ديگر كشورها قرار بگيرد، و اگر چنين شد به طور طبيعي در زائران نيز اثر گذار خواهد بود.

حجت‌الاسلام عليمحمدي بر برگزاري كنگره و سمينار در اين مورد در موسم حج نيز تأكيد كرد و افزود: با دعوت از انديشمندان اهل سنت كه خود مخالف جريان تكفيري هستند و تبيين اين مسئله براي حجاج ديگر كشورها مي‌توان جرياني واحد در مقابله با تكفيري بين مسلمين جهان ايجاد كرد.

عضو هيئت علمي دانشگاه اصفهان همچنين بر استفاده از ظرفيت تمامي حجاجي تكيه كرد و ادامه داد: علاوه بر اين كار مي‌توان با برگزاري مسابقاتي بين حجاج اين آگاه سازي را براي ايشان بيشتر تبيين كرد.


منبع:حج

211008


ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین