عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۴۳۹
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۴۴
مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت از ساماندهی اعزام زائران عتبات در ایام اربعین حسینی(ع) به کربلا خبر داد و گفت: طبق برنامه ریزی ها قرار بر آن است که زائرین در شهرهای محل سکونت خود گروه بندی شده و اعزامشان با نظم انجام گیرد.
عقیق: محسن نظافتی مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت؛ از برگزاری هشتمین جلسه ستاد دائمی اربعین با حضور رئیس سازمان حج و زیارت و جمعی از مسئولین این سازمان و مسئولین دستگاه های همکار در امر اعزام زائران به عتبات با رویکرد ساماندهی زائران عتبات در ایام اربعین خبر داد و گفت: هدف از تشکیل این ستاد ساماندهی زائرینی می باشد که خارج از اعزام های سازمان حج و زیارت برای سفر به عراق به طرف مرزها می روند.

وی افزود: در سال های گذشته شاهد آن بودیم که قریب 500 هزار نفر در ایام اربعین به کربلا اعزام شدند اما پیش بینی ما این است که در سال جاری جمعیت مشتاقان زیارت اباعبدالله (ع) که در ایام اربعین به کربلا مشرف می شوند بسیار بیشتر از سال قبل باشد و از این جهت نیاز است برنامه ریزی ها برای ساماندهی زائران با جدیت بیشتری انجام شود و در این خصوص جلسات ستاد دائمی اربعین بطور مستمر و منظم برگزار می گردد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت بیان کرد: با توجه به آنکه مرزهای ایران و عراق ظرفیت انتقال این حجم بالا زائر از زائرین در مدتی کوتاه را ندارد برنامه ریزی شد برای جلوگیری از ازدحام بالای زائرین در سر مرزها، قبل از رسیدن به مرز، افراد گروه بندی شوند و اعزام آنها به صورت منظم انجام گیرد.

وی ادامه داد: قرار بر آن است مردم به دفاتر خدمات زیارتی سراسر کشور و کاروان ها در شهرهای محل سکونت شان مراجعه کنند تا تعداد زائرین در این ایام مشخص شود و برنامه ریزی گروه بندی و زمان بندی اعزام های آنها در کمترین زمان انجام گیرد.

نظافتی اضافه کرد: پس از ثبت نام زائران، زمان اعزام از شهرها و حضور در مرزها را تعیین خواهیم کرد و نرم افزاری در این خصوص در حال تهیه است که امیدواریم بدین طریق شاهد ازدحام زائران در مرزهای کشور برای اعزام به عتبات نباشیم.

وی اشاره کرد: سازمان های مختلفی همچون پلیس مرزبانی و پلیس گذرنامه، سازمان راهداری و سازمان هواپیمایی و بعثه مقام معظم رهبری و سازمان تبلیغات در این امور همکاری دارند و برای رفاه حال زائران در مدت زمان عبور آنها از مرزها تمهیدات و امکاناتی در نظر گرفته شده تا بحث بیمه زائرین و مسائل درمانی آنها و حتی اسکان آنها در شهرهای نزدیک به مرز انجام گیرد.

مدیر کل عتبات سازمان حج و زیارت در پایان گفت: هر چند ساماندهی دقیق این حجم بالای زائران شاید 2 الی 3 سال زمان ببرد ولی باید بگونه ای برنامه ریزی شود تا زائرانی که از طریق سازمان حج و زیارت ثبت نام نکرده اند، ساماندهی شوند و فعالیت سودجویان و دلالان در این عرصه به حداقل ممکن برسد و زائرانی نیز که از طریق سازمان حج ثبت نام کرده اند، خدمات مورد نظر را از سازمان دریافت کنند.

 
منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین