عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۴۳۶
تاریخ انتشار : ۱۲ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۴:۰۲
عضو شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به لزوم بازگشتن مساجد به کارکردهای خود گفت: می شود تعدادی از مساجد را با پشتیبانی مدیریت شهری برای استفاده مردم شبانه روزی کرد.
عقیق:مرتضی طلایی، عضو شورای اسلامی شهر تهران در نود و یکمین جلسه علنی شورای شهر چهارم با اشاره به هفته جهانی مساجد گفت: ما برای افزایش دسترسی مردم دیوارهای دور پارک ها را برداشتیم بهتر است بیاییم مشابه این حرکت را برای افزایش حضور مردم در مساجد انجام دهیم.

وی با اشاره به اینکه در بعضی از مساجد حتی نماز جماعت صبح برگزار نمی شود، افزود: چه کاری انجام داده ایم تا مساجد تمام وقت باز باشد؟ چه اشکالی دارد تعدادی از مساجد شبانه روزی باز باشند؟

طلایی اظهار کرد: مشکلات مادی را دلیل نشدنی بودن تمام وقت بودن مساجد عنوان می کنند اما می شود با اهتمام جدی شورا و شهرداری در مورد مساجد دارد امروز اعلام کنیم مدیریت شهری آمادگی پشتیبانی از تمام وقت شدن مساجد را دارد.

وی خاطرنشان کرد: در زمانی مساجد، کمیته امداد، شورای حل اختلاف و مرکز رسیدگی به تمام امور بود که اگر محور مدیریت محله را در حوزه فرهنگی و اجتماعی را دوباره مسجد قرار دهیم می توانیم آن را به کارکردهای اولیه خود بازگردانیم.

وی با تأکید بر اینکه مساجد به عنوان قلب تپنده جامعه باید پویا نگهداری شود، گفت: بازگرداندن مساجد به کارکرد اصلی خود می تواند به عنوان کارنامه درخشان شورا باقی بماند.

در ادامه، علیرضا دبیر با اشاره به اینکه تعداد حسینیه ها در تهران از مساجد بیشتر شده است، گفت: 400 زمین در برنامه پنج ساله دوم برای مساجد دیده شده که باید دید آیا می شود برای آنها صیغه خواند؟

وی خاطرنشان کرد: بررسی ها نشان داده سه منطقه شهر که از لحاظ آسیب ها بیشتر آمار را به خود اختصاص داده اند دارای کمترین مسجد و حسینیه ها بوده اند، بنابراین باید به موضوع ساخت مساجد در شهر دقت شود.

حجت الاسلام والمسلمین ناصحی نیز در ادامه اظهار کرد: مدیریت شهری نمی تواند در این زمینه وقف انجام دهد مگر اینکه مالک ملک به صورت صددرصد شهرداری باشد.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین