عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

با سخنرانی حجت الاسلام شهاب و مداحی حاج سعید حدادیان برگزار شد؛
سراغ خانه حاج سعید را از هرکه می گیریم نشانی حسینیه ای را می دهد که در شب های دهه دوم ماه صفر میزبان عزاداران سیدالشهداست. اینجا حسینیه فاطمه زهراست . خیمه گاه عزایی که بنایش را به نام مادر گذاشته اند.

عقیق: مراسم شب هجدهم صفر با حضور جمع زیادی از عزاداران سالار شهیدان در حسینیه فاطمه زهرا(س) برگزار شد .

به گزارش عقیق، حجت الاسلام و المسلمین سید عبدالحمید شهاب سخنران این هیئت در سخنانی به تشریح ابعاد مختلف عاشورا و عوام زدگی مردم در این واقعه تاریخی پرداخت .

شهاب یکی از برجسته ترین نشانه های لشکر کفر در مقابل حسین بن علی (ع) را بی بصیرتی ، ناآگاهی و عوام زدگی برشمرد و گفت : بی بصیرتی ، مال اندوزی ، اطاعت از خواهشهای نفسانی و دنیوی و نیز پیروی کردن از عوام زدگی عواملی بودند که موجب شدند گروهی از مردم بی بصیرت به سپاه عمر سعد بپیوندند و در مقابل امام لشکرکشی کنند که آثار اینگونه رفتارها سالها پس از گذشت قیام عاشورا در جامعه کنونی نیز وجود دارد.

این مدرس حوزه، عوام زدگی جامعه با سطح سواد پایین را درکنار گوشه نشینی خواص از جمله مهمترین عوامل در بی بصیرتی و بی انگیزگی مردم نسبت به مطالبات خود از حاکمان عنوان کرد. وی تنها راه نجات اینگونه جامعه را داشتن بصیرت ، آگاهی و آگاهی بخشی توسط خواص عنوان کرد.

حجت الاسلام حجت الاسلام و المسلمین عبدالحمید شهاب روضه را با ذکر خاطره ای از یکی از شهدای مسجد ارک آغاز کرد :

"از دوستان ما بود ، برای نجات دختر بچه ای وارد مسجد شد و آتش باعث شد کلیه هایش اسیب دید و بعد از مدتی از دنیا رفت . قرار شد خبرش را من به پدرش بدهم . با کلی زمینه چینی و مقدمه سازی بالاخره خبر را دادم. دیدم این پدر آنچنان ناراحتی نکرد ، فقط عرق سردی به پیشانیش نشست و کمی سرتکان داد. حتی در زمان دفن و و مراسم سوم پسرش هم بی تابی نکرد.

پس از مراسم هفتم بود که دیدیم چنان ضجه و ناله می کند و خودش را می زند که همه را متاثر کرد .

سراغش رفتم و گفتم: پدر جان این چه کاری است که شما می کنی؟ مبادا حرفی بزنی و کاری کنی که نعوذبالله بوی کفریات و اعتراض به تقدیر الهی بدهد. صبور باش !

این پدر حرفی زد که مرا هم به هم ریخت. گفت : من از رفتن پسرم نارحت نیستم . من تا به امروز وقتی مداح ها در  روضه علی اکبر می گفتند اباعبدالله (ع) بالای پیکر فرزندش زانوانش سست شد و به زمین افتاد فکر می کردم اغراق می کنند . اما در این چند روزه بعد از رفتن پسرم بارها ناخودآگاه قدرت پاهایم از بین رفته و به زمین خورده ام."

پس از منبر حجت الاسلام والمسلمین شهاب، نوبت به حاج سعید حدادیان رسید که دل ها را با روضه حضرت علی اکبر (ع)، شبیه ترین مردم به رسول خدا (ص) زیر و رو کند.

حاج جواد حیدری و حسن حسینخانی هم به نوبه خود اشکی بر دیده حاضران می نشانند. پایان این مراسم هم با نوحه خوانی محمد حسین حدادیان همراه بود.
 
مراسم حسینیه فاطمه زهرا (س) تا شب اربعین در میدان بهارستان، خیابان بهارستان، نرسیده به پل چوبی، خیابان فخرآباد، کوچه هفدهم برقرار است.
 
صوت این برنامه پرشور و حال را از اینجا دریافت کنید.
























ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
ناشناس
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
0
0
مراسم خوبی بود دیشب هلالی امده بود
مصطفوی
|
IRAN, ISLAMIC REPUBLIC OF
|
۲۳:۱۸ - ۱۳۹۱/۱۰/۱۲
0
1
با سلام به زحمتکشان سایت عقیق
چقدر خوبه که از این برنامه ها عکس و گزارش تصویری تهیه می کنید ، کمی از حال و هوای برنامه به آدم منتقل میشه
خدا قوت
پربازدیدترین اخبار
مطالب مرتبط
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین