عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۶۱۴۹
تاریخ انتشار : ۱۰ شهريور ۱۳۹۳ - ۲۳:۱۶
او بارها در آثار و سخنراني هايش اذعان كرده خدايي كه من هم اكنون معرفي مي كنم از الهامات و آموزش هاي مادرم گرفته ام نه از دين سنتي كاتوليك.
عقیق:والش در كتابي كه مربوط به اتفاقات 2012 است مي گويد ما درسازمان تفكر نوين وظايف مشخصي داريم و وظيفه من" تغيير باور به خدا در مردم جهان" بوده است و توانستم با كتاب هايم كه به چندين و چند زبان دنيا ترجمه شد اين كار را انجام دهم. اينها بخش هايي از گفتگوي ما با حجت الاسلام رسول حسن زاده، عضو موسسه بهداشت معنوی درباره معرفي رهبران معنوي جديد جهان است كه مشروح آن از نظرتان مي گذرد:


در گفتگوي قبل درباره ضرورت بررسي زندگينامه رهبران معنوي جهان گفتگويي داشتيم لطفا براي ورود به بحث جديد درباره ويژگي هاي شخصيتي رهبران معنوي و اينكه آيا اين رهبران بيشتر از  بين مردان هستند يا زنان توضيح دهيد ؟

برخي از اين افراد اصلا خودشان را معنوي هم نمي دانند و استراتژيست هستند مانند" الوين لاورو" كه اسمش به نام رهبر معنوي معرفي مي شود اما هيچوقت ما  او را به عنوان شخصي كه اخلاق و عبادت هاي معنوي داشته نمي بينيم بلكه به عنوان يك تئوريسين جهاني سعي مي كند با ايجاد شبكه ها و سازمان هايي نسبت به ايجاد معنويت جهاني كمك كند.

در يك سنخ شناسي مي توان ديد در واكنش به كليساهاي سنتي كه زنان نمي توانستند در آن كشيش و اسقف باشند، در دوره كنوني و در ميان رهبران معنوي جديد زنان سهم بيشتري را نسبت به مردان دارند. شخصيت هاي بيسواد زيادي هم در اين فرقه ها فعاليت مي كنند مانند "لوئيسي" و "دونالد والش".

لوئيسي به صراحت ادعا مي كند كه تحصيلات ابتدائيش را هم تمام نكرده است اما هم اكنون به عنوان يك شخصيت معنوي قابل اتكا است و مطرح است كه خيلي از افراد مانند "وين داير" و سايرين خود را مديون افكار او مي دانند و سعي مي كنند آثارشان را در انتشارات لوئيسي به چاپ برسانند تا براي خودشان يك برند معنوي داشته باشند .

به نام "دونالد والش" اشاره كرديد، مي توانيد كمي بيشتر درباره شخصيت، افكار و ماموريت های او توضيح دهيد؟

يكي از رهبران معنوي از سوي سازمان تفكر نوين "دونالد والش" آمريكايي تبار است. زندگينامه اين فرد در قالب يك فيلم از سوي هاليوود توليد شده است كه با دوبله "نداي درون" از تلويزيون ما در روزهايي كه مناسبت هاي مذهبي داشته بارها پخش شده است.

دونالد والش هنوز زنده است و با افتخار مي گويد من از مذهب بيزار بوده ام آنهم به خاطر تعصبات كاتوليكي و خشك مذهبي بوده كه پدرش داشته است و اين مهم باعث شده تا واكنش هاي رواني منفي داشته باشد و برعكس مادر او يك جادوگر و فالگير بوده است.

او بارها در آثار و سخنراني هايش اذعان كرده خدايي كه من هم اكنون معرفي مي كنم از الهامات و آموزش هاي مادرم گرفته ام نه از دين سنتي كاتوليك. به همين سبب راهكارهاي معنوي كه دونالد والش به پيروانش ارائه مي كند در تقابل جدي با آموزه هاي مسيحي سنتي است.

يكي از مهمترين نقاط عطف زندگي دونالد والش تصادفي بوده است كه داشته و اين فيلمي هم كه از او ساخته و نمايش داده شده بيشتر روي اين موضوع تمركز دارد، چراكه اين  تصادف باعث مي شود او با بيكاري و آوارگي روبرو  شود و زنش از او طلاق بگيرد و كارش به جايي مي رسدكه مي خواهد خودكشي كند.

به قول خودش اقدام به خودكشي او در سال 1992 شروع يك جرقه الهي بوده است. او با اين اتفاق يك تجربه عرفاني كسب و ادعا مي كند در آن جا صداي خدا را شنيده است.

اين طور مي توان بيان كرد كه او خود را پيامبر جديدي مي داند كه كتاب هايش هم به صورت ادبيات وحي گونه است. كتاب هايش را با عنوان گفتگو با خدا منتشر كرده است. تاكنون سه جلد از اين دست كتاب ها منتشر شده است، در كشور ما هم اين كتب چندين بار تجديد چاپ شده اند.

او در اين كتاب ها مدعي است كه از خداوند سوالاتي كرده و او هم جواب داده و جالب اينجاست كه مي بينيم اين سوالات در موضوعات مختلفي هستند، و والش به ادعاي خودش سعي كرده هر سوالي كه تاكنون هيچ پيامبري نتوانسته براي آن جوابي را پيدا كند را مطرح كند. موضوعات اجتماعي، سياسي، متافيزيكي و انواع مسائل سياسي و ديني در اين كتاب ها اورده شده است.



اين كتاب ها چه آموزه هايي را مطرح مي كند ؟

والش بعدها كتاب ديگري را با نام دوستي با خدا مي نويسد. در اين كتاب روال او كمي فرق مي كند و او خود را پيامبر معرفي مي كند و سعي مي كند تا اين مهم را زياد به رخ بكشد و به قول خودش در اكثر پاسخ هايي كه خداوند مي خواهد به او بدهد والش پیشدستی کرده است. والش با تاليف اين كتب در جامعه جهاني جايگاهي براي خود باز مي كند.

والش كتاب"وصل با خدا" را تاليف مي كند كه از آن يك نسخه چاپ شده و ديگر مجوز چاپ نمي گيرد. جالب است كه در اين كتاب ادعايش اين است كه آن صدايي كه من با خدا صحبت مي كنم، صداي خودم و نداي درونم بوده است و ما تاكنون درباره خدا فرافكني مي كرده ايم و ما نيازهاي خودمان را كه از خدا مي خواهيم را فرافكني مي كنيم و اثبات مي كند ما خودمان "خدا" هستيم .

والش در كتابي كه مربوط به اتفاقات 2012 است مي گويد ما در سازمان تفكر نوين وظايف مشخصي داريم و وظيفه من " تغيير باور به خدا در مردم جهان" بوده است و توانستم با كتاب هايم كه به چندین و چند زبان دنيا ترجمه شد اين كار را انجام دهم. هر كدام از رهبران معنوي جديد در يك حركت سيستماتيك و جديد براي خودشان ماموريتي دارند.

منبع:شبستان

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین