عقیق | پایگاه اطلاع رسانی هیئت ها و محافل مذهبی

کد خبر : ۳۵۶۹۶
تاریخ انتشار : ۰۳ شهريور ۱۳۹۳ - ۱۹:۲۹
اوحدی:
رئیس سازمان حج و زیارت از افزایش سهمیه حج تا دو سال آینده خبر داد و گفت: در عملیات حج امسال افزایش صددرصدی در تأمین اقلام تدارکاتی از داخل کشور انجام می گیرد.
عقیق:به نقل از پایگاه اطلاع رسانی سازمان حج و زیارت؛ سعید اوحدی افزود: از سال گذشته دولت عربستان به دلیل توسعه مسجد الحرام، سهمیه اعزام زائران را 20 درصد کاهش داده است، این طرح که دو سال طول می کشد در حال حاضر ظرفیت طواف در مسجد الحرام را از 48 هزار نفر در ساعت به 39 هزار نفر در ساعت کاهش داده است اما با پایان یافتن طرح این ظرفیت به 100 هزار نفر در ساعت افزایش خواهد یافت.
وی گفت: براساس قول دولت عربستان مبنی بر جبران کاهش ظرفیت پس از دو سال آینده امیدواریم شاهد افزایش اعزام زائران باشیم.
به گفته اوحدی در حال حاضر یک میلیون و 500 هزار زائر برای حج تمتع ثبت نام کرده اند و امسال 64 هزار نفر از 14 شهریورماه برای مناسک حج اعزام می شوند.
رئیس سازمان حج و زیارت افزود: امسال نخستین بار از سوی کارگروه منابع انسانی، بازنگری در نیروی انسانی صورت گرفت که 25 درصد از عوامل ستادی و اجرایی تعدیل شدند.
به گفته وی با تعدیل این تعداد عوامل حدود 280 زائر در صف انتظار که بیش از 10 سال از ثبت نام آن ها می گذرد در قالب دو کاروان به حج تمتع اعزام می شوند.
وی گفت: با اجرای یک برنامه الکترونیکی پنج روز زودتر از سال گذشته صدور ویزا آغاز خواهد شد.
اوحدی همچنین به محدودیت شرط سنی در خانم ها اشاره کرد و افزود: امسال نخستین بار وزارت عربستان اعلام کرده بود که شرط سنی برای خانم‌های زائر زیر 45 سال اعمال می شود که با هماهنگی های انجام شده این مشکل هم رفع شد.
به گفته وی امسال 6 هزار زائر زیر 45 سال به حج تمتع مشرف می شوند که بیش از 90 درصد آن‌ها محرم دارند.
رئیس سازمان حج و زیارت در ادامه گفت: در اجرای تحقق منویات مقام معظم رهبری، پیاده سازی طرح انطباق در حوزه خدمات پزشکی زائران اجرا شد، از این رو با توجه به اینکه امسال 52 درصد از زائران را خانم ها تشکیل می دهند ، تعداد پزشکان زن نیز افزایش یافته است.
اوحدی در ادامه به هزینه حج تمتع امسال اشاره کرد و افزود: اگرچه امسال 250 تومان به نرخ ارز افزوده شده است، اما با مدیریت جهادی سازمان حج و زیارت، به ازای هر زائر یک میلیون و 700 هزار تومان صرفه جویی شد؛ همچنین با کمک بانک ملی با تامین از محل سود سپرده زائران در مجموع 2 میلیون و 800 هزار تومان کاهش قیمت داشتیم و در کل هزینه امسال بین 7 میلیون و 800 هزار تومان تا 10 میلیون و 600 هزار تومان است.
اوحدی در ادامه با اشاره به شیوع بیماری «ابولا» گفت: دولت عربستان برای حفظ سلامت زائران، ورود زائران غرب آفریقا را به عربستان ممنوع اعلام کرده است و تمهیدات لازم را در این خصوص انجام می دهد تا این بیماری کنترل شود.
رئیس سازمان حج و زیارت همچنین از افزایش صددرصدی تامین اقلام مورد نیاز تغذیه زائران نسبت به سال گذشته خبر داد و افزود: سال گذشته تعداد اقلام مورد نیاز تغذیه زائران 22 قلم بود که امسال به 50 قلم رسیده است، همچنین امسال از جمله سال هایی است که میوه وارد کشور عربستان می‌کنیم.

ارسال نظر
نام:
ایمیل:
* نظر:
پربازدیدترین اخبار
پنجره
تازه ها
پرطرفدارترین عناوین